Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hachans

Medlem
Allt mycket vettigt. Kanske anses mer OK med tanke på ovanstående att frun kör Business över Atlanten och jag kör Business på hemresan. Förstår att reglerna säger Nej, men att det är mer OK att fråga om detta.

Ska du bevara friden hemma så låter du frun sova på nattresan österut och så tar du dagpasset med ungen.

Alternativt så bokar ni dig i business på vägen dit och på vägen hem sitter du i eco med ungen, medan frun får sova i lugn och ro i business.
 

fcx

Medlem
Ska du bevara friden hemma så låter du frun sova på nattresan österut och så tar du dagpasset med ungen.

Alternativt så bokar ni dig i business på vägen dit och på vägen hem sitter du i eco med ungen, medan frun får sova i lugn och ro i business.
Tänk också på att barn som är 2+ kostar som en fullvuxen på star-award.
 

xz0781

Medlem
Rent generellt så sitter man i den kabin man köpt. Inga bolag tillåtet att man byter kabin ombord.
På SAS longhaul nyligen berättade jag vid någon av vinhämtarrundorna i galley att jag "skänkt" min Businessplats till frugan och själv "led" i Plus vilket bara mottogs positivt av personalen. Med det är ju lite skillnad mot att börja byta under flygningen.
 
Har bokat award med poäng som nu gått ut. Jag har sökt här men fått lite motstridiga svar, kan man göra ett namnbyte utan att det triggar ombokning av resan, det vill säga det går att göra även om poängen är utgångna?

För att byta avgångsdatum är ju inte att tänka på.
Någon som vet? Har som sagt sökt här men inte hittat något entydigt svar.
 
D

Deleted member 53670

Guest
Massa EVA-flyg som waitlistats när jag försökt boka senaste veckorna, någon som haft liknande problem?
 
D

Deleted member 53670

Guest
Massa EVA-flyg som waitlistats när jag försökt boka senaste veckorna, någon som haft liknande problem?
Verkar som att det tidigare flyget (också EVA) orsakar en waitlist på det flyget jag vill lägga till (EVA).

Någon som vet ifall EVA brukar släppa detta? Får titta på annan rutt så länge
 

Thocar

Medlem
Har bokat award med poäng som nu gått ut. Jag har sökt här men fått lite motstridiga svar, kan man göra ett namnbyte utan att det triggar ombokning av resan, det vill säga det går att göra även om poängen är utgångna?
Vi gjorde nyligen namnändring på två SAS business award enkelbiljetter till/från Miami,
Fick betala 600:- för varje namnbyte(2 pers) och biljett, dvs 2400:- totalt.
Ingen diskussion alls om poäng eller ombokning men ingen ändring gjordes i EB poängtabellen under ”senaste aktiviteter” även bokningsreferensen är den samma som tidigare så allt talar emot ev. ombokning.
Säkrast ändå att kolla med den som ska göra namnbytet innan det genomförs.
 
Vi gjorde nyligen namnändring på två SAS business award enkelbiljetter till/från Miami,
Fick betala 600:- för varje namnbyte(2 pers) och biljett, dvs 2400:- totalt.
Ingen diskussion alls om poäng eller ombokning men ingen ändring gjordes i EB poängtabellen under ”senaste aktiviteter” även bokningsreferensen är den samma som tidigare så allt talar emot ev. ombokning.
Säkrast ändå att kolla med den som ska göra namnbytet innan det genomförs.
Tack för att du delar med dig. Jag återkommer om / när det blir aktuellt.
 

RhinoG

Medlem
Har vi några nya datapunkter på huruvida SAS tillåter ombokning till annan destination? Gjorde precis det man inte ska göra, bokade en *A-resa i panik där jag nu behöver lösa de korta benen. Om det skulle vara så att jag inte löser anslutningarna, eller bara upplever att jag kan få ut mer värde av poängen, kommer SAS låta mig ändra destination och återbetala poängskillnaden?

Har förstått det som att man inte får byta zon, men också läst om folk som bytt mellan världsdelar. Antar att det är lite lotteri, men vore intressant att få lite färska datapunkter.
 
Toppen