Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Säkerligen en fråga som ställts flera gånger.

Har tänkt boka ARN-ADD (business) ToR och sen ringa in och boka om till open jaw JRO / ZNZ och ansluta till add med economy-biljetter. Finns god tillgänglighet.

Någon skillnad i kostnad om jag genomför bokningen arn-add på förhand online eller inte? Förstår att det finns en liten risk om jag bokar online de inte lyckas lägga på connection.
Om du bokar online först och sedan ringer in för att lägga på resten så får du betala avgift för ombokning.

För att bygga vidare på den frågan. Om man bokar en resa med flera layovers varav en viss etapp är med två married segments, är det möjligt vid en ombokning att radera endast ena etappen av ett married segment? Det låter ju på ditt svar att det inte alls är möjligt, men tänkte ändå dubbelkolla.
Jag har inte råkat ut för det själv, men hela poängen med två married segments är att de inte ska gå att boka var för sig, alltså borde du inte kunna få ändra på bara den ena av dem.

Married segments betyder just att de bara finns i par. Ben för ben finns inte tillgänglighet, utan bara om man söker båda benen samtidigt finns tillgänglighet.

Därav kan man i teorin inte avboka ena benet bara. Jag har iofs läst rapporter om att vissa agenter kan lösa upp bindningen men att det ändå kan leda till att biljetten inte längre går att validera och kan bli avbokad.

Jag hade en bokning VIE-FRA-MIA som jag antar är married segments i och med att det inte dyker upp något om jag söker bara på FRA-MIA. Ringde in nyss och ändrade den till ARN-FRA-MIA istället. Har också tidigare utan problem ändrat flera bokningar på liknande sätt som har utgått från VIE och som haft married segments. Finns det kanske olika typer av married segments, där vissa går att bryta isär och andra inte?

Jag hade en bokning VIE-FRA-MIA som jag antar är married segments i och med att det inte dyker upp något om jag söker bara på FRA-MIA. Ringde in nyss och ändrade den till ARN-FRA-MIA istället. Har också tidigare utan problem ändrat flera bokningar på liknande sätt som har utgått från VIE och som haft married segments. Finns det kanske olika typer av married segments, där vissa går att bryta isär och andra inte?

Bytte du till en SAS-flight eller LH-flight på ARN-FRA?

Det är precis sådana married segments jag tittat på, där long-haul utgår från FRA men där man behöver routa via VIE eller ZRH. Hade varit fantastiskt om man kunde omboka i efterhand och flyga direkt ARN-FRA, men är skraj att long-haul-segmentet ryker. Är det här något som kundtjänsten har koll på och kan se innan man ombokar?

Det är precis sådana married segments jag tittat på, där long-haul utgår från FRA men där man behöver routa via VIE eller ZRH. Hade varit fantastiskt om man kunde omboka i efterhand och flyga direkt ARN-FRA, men är skraj att long-haul-segmentet ryker. Är det här något som kundtjänsten har koll på och kan se innan man ombokar?
Jag kan ju inte garantera något men det har fungerat för mig alla gånger jag försökt.

Snabb fråga - är det så att om jag t.ex. bokar ARN-BKK (11h) i Eco och sedan BKK-SYD (9h) i C att poängkostnaden blir Eco på grund av att längsta benet är Eco? Eller har jag fått detta om bakfoten?

Toppen