Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Biljetterna du letar efter i senare skede kan va married segments vilket gör att du inte kan lägga till platserna på din existerande bokning är ganska vanligt med EVA och ANA.

Jo, men tänker att de dyker ju upp som separata segment också. Hittar dem när jag söker både BKK-KIX och sen KIX-HND. Och BKK-KIX var ju med Thai dessutom. Men det var nog bara agenten som inte kunde/ville.

Nej, borde inte vara några problem så länge stoppen är under 24h, HUACA.

Nej, och de är under 24 timmar. Jag var väldigt noga med det. Det ena är 18 timmar, och stoppet i Japan är 23,5 timme. Men det finns tidigare flyg också att åka vidare med om de tycker att jag pushar det. Men prövar igen på måndag.

Jo, men tänker att de dyker ju upp som separata segment också. Hittar dem när jag söker både BKK-KIX och sen KIX-HND. Och BKK-KIX var ju med Thai dessutom. Men det var nog bara agenten som inte kunde/ville.

Nej, och de är under 24 timmar. Jag var väldigt noga med det. Det ena är 18 timmar, och stoppet i Japan är 23,5 timme. Men det finns tidigare flyg också att åka vidare med om de tycker att jag pushar det. Men prövar igen på måndag.
Married segments handlar ju just om att det finns biljetter A-B och B-C separat, men du kan inte boka kombinationen A-B-C. Dvs bara för att de dyker upp separat kan du inte alltid kombinera dem. Så det skulle ju kunna vara det. Men det låter som sagt som att det mycket väl kan handla om en dålig agent istället så jag hade ringt igen.

Married segments handlar ju just om att det finns biljetter A-B och B-C separat, men du kan inte boka kombinationen A-B-C. Dvs bara för att de dyker upp separat kan du inte alltid kombinera dem. Så det skulle ju kunna vara det. Men det låter som sagt som att det mycket väl kan handla om en dålig agent istället så jag hade ringt igen.

Trodde married segments var att det gick att boka A-B-C men inte A-B och B-C.
Men jag hittar ju samma relation A-B-C också fast med kortare bytestid.

Men jaja, det ger sig på många. Går det inte så går det inte.

Om kundtjänst säger att det inte går att kombinera på det sättet - fråga om det gäller allmänt eller just i detta fall p.g.a. married segments.

Var noga med att det blir rätt datum om du har layover in på ett nytt dygn.

Jo, men det kan också vara så som jag beskrev i inlägget. Blir väl typ motsatsen till married segments egentligen.

Om kundtjänst säger att det inte går att kombinera på det sättet - fråga om det gäller allmänt eller just i detta fall p.g.a. married segments.

Var noga med att det blir rätt datum om du har layover in på ett nytt dygn.

Jag ska fråga och formulera mig annorlunda nästa gång. Kändes som att han låste in sig på att jag sa att slutdestinationen var Tokyo och sen vägrade titta vidare.

Ja, dygnen är räknade med hjälp av Awardfares funktion att sätta ihop resan. Så det är nog under kontroll.

Jag tänkte försöka boka en bonusresa till Seoul någon gång under våren för 4 personer. Någon som har tips på rutt och flygbolag om jag vill försöka hitta Business platser? Inser att jag är sent ute men tänkte göra ett försök.

Med risk att detta har besvarats bland dessa 819 sidor: Om jag hänger på låset för att boka en europaresa med SAS bonus och biljetterna för hemresan inte är släppta. Kan jag lägga till hemresan senare i samma bokning (har för mig att poängpriset är dyrare vid enkelresa) eller får jag stå ut med två bokningar?

Det kommer att rättas till och justeras så att det blir ”rätt” poängpris för en tur och returresa om du lägger till hemresan.

Toppen