Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Aevon

Medlem
Tack!!

Hm, var säkert inne på fel sida, för nu får jag upp award-resor. Men mina vouchers dyker inte upp? SÅ skumt. Har både 2 4 1 och den där man får med mastercard. Och awardresorna kostar 30k i go enkel väg?
 

Matore

Medlem
När fönstret var öppet bokade jag 2 stolar med SQ i LHR-SYD i nya C. januari 2024. Vi kommer inte att kunna åka. Kan jag överlåta till nån annan typ här i gruppen och få poäng för den på nåt sätt?
Om det nu hade gått att ändra namn, hur kan man överlåta en poängbokning till nån annan mot poängbetalning?
 

Doctor-X

Medlem
Om det nu hade gått att ändra namn, hur kan man överlåta en poängbokning till nån annan mot poängbetalning?
Tyvärr går det ej med Star Alliance biljetter, kan ni inte åka är enda alternativet att avboka - på så sätt får du tillbaka poäng och voucher (förutsatt att de inte gått ut).
 

palmen

Moderator
Om det nu hade gått att ändra namn, hur kan man överlåta en poängbokning till nån annan mot poängbetalning?
Det går inte att varken ändra namn eller få poängbetalming för att överlåta bokningen. Kan ni inte åka är det bara avbokning som gör att ni får poängen tillbaka, om du inte kan hitta någon med exakt samma namn som ni som vill åka på era biljetter, men då måste du ändå betala med dina poäng.
 

Hachans

Medlem
Nu har jag hittat en bra resa.

Är det någon som ser något konstigt i denna routingen
CPH-BKK (uppehåll 18 timmar)
BKK-KIX (uppehåll 23,5 timmar)
KIX-HND.

Av dessa är det bara CPH-BKK som är bokat för det var C-biljetter som riskerar att försvinna.

Dock hävdade snubben på kundtjänst att det inte går att boka resor med egna uppehåll längre utan bara det som syns i sökmotorn. Stämmer det verkligen? Jag vill ju maximera uppehållen i både Bangkok och Osaka. Resorna går att hitta i SAS sökmotor individuellt om jag söker BKK-KIX och KIX-HND. Dessutom dyker det upp liknande förbindelser om jag söker BKK-HND direkt (fast då med bara någon timmes uppehåll eftersom de flesta inte vill ha långa stopp).

Nu har jag inte bokat Star Alliance på länge men sist jag gjorde det var det absolut inga problem att boka långa uppehåll så länge biljetterna fanns och man inte bröt mot reglerna (max 24 timmars stopp, ingen backtracking och som mest två stopp i samma zon var det väl). Jag kan inte se att jag bryter mot detta här.
 

eddo

Medlem
Nu har jag hittat en bra resa.

Är det någon som ser något konstigt i denna routingen
CPH-BKK (uppehåll 18 timmar)
BKK-KIX (uppehåll 23,5 timmar)
KIX-HND.

Av dessa är det bara CPH-BKK som är bokat för det var C-biljetter som riskerar att försvinna.

Dock hävdade snubben på kundtjänst att det inte går att boka resor med egna uppehåll längre utan bara det som syns i sökmotorn. Stämmer det verkligen? Jag vill ju maximera uppehållen i både Bangkok och Osaka. Resorna går att hitta i SAS sökmotor individuellt om jag söker BKK-KIX och KIX-HND. Dessutom dyker det upp liknande förbindelser om jag söker BKK-HND direkt (fast då med bara någon timmes uppehåll eftersom de flesta inte vill ha långa stopp).

Nu har jag inte bokat Star Alliance på länge men sist jag gjorde det var det absolut inga problem att boka långa uppehåll så länge biljetterna fanns och man inte bröt mot reglerna (max 24 timmars stopp, ingen backtracking och som mest två stopp i samma zon var det väl). Jag kan inte se att jag bryter mot detta här.
Nej, borde inte vara några problem så länge stoppen är under 24h, HUACA.
 

Torsi

Medlem
Nu har jag hittat en bra resa.

Är det någon som ser något konstigt i denna routingen
CPH-BKK (uppehåll 18 timmar)
BKK-KIX (uppehåll 23,5 timmar)
KIX-HND.

Av dessa är det bara CPH-BKK som är bokat för det var C-biljetter som riskerar att försvinna.

Dock hävdade snubben på kundtjänst att det inte går att boka resor med egna uppehåll längre utan bara det som syns i sökmotorn. Stämmer det verkligen? Jag vill ju maximera uppehållen i både Bangkok och Osaka. Resorna går att hitta i SAS sökmotor individuellt om jag söker BKK-KIX och KIX-HND. Dessutom dyker det upp liknande förbindelser om jag söker BKK-HND direkt (fast då med bara någon timmes uppehåll eftersom de flesta inte vill ha långa stopp).

Nu har jag inte bokat Star Alliance på länge men sist jag gjorde det var det absolut inga problem att boka långa uppehåll så länge biljetterna fanns och man inte bröt mot reglerna (max 24 timmars stopp, ingen backtracking och som mest två stopp i samma zon var det väl). Jag kan inte se att jag bryter mot detta här.
Biljetterna du letar efter i senare skede kan va married segments vilket gör att du inte kan lägga till platserna på din existerande bokning är ganska vanligt med EVA och ANA.
 
Toppen