Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Tack för svar. Förstår att det såklart är tekniskt möjligt för dem att göra uppgraderingen så jag undrar, om man visar screenshot från konversation med kundtjänst, ifall jag kan förvänta mig att de gör undantag? Eller kommer de svara "taskigt läge att vi gett dig fel info och lurat dig".
Hur ska du visa screenshot för någon via telefon?
Du har högst troligt inget för detta, att man får fel svar från Kundtjänst var och varannan gång är tyvärr den bistra sanningen.
Tekniskt så kan de göra vad som helst med bokningen, men ändringar är inte tillåtna efter utresa är genomförd och det står i T&C väldigt tydligt.

Du pratar om en uppgradering, vilket är helt ok att göra, behöver inte göras via plusgrade då det kan göras på flygplatsen också, kan mycket väl vara det som de svarade på, beroende på hur du ställde frågan.

Att försöka få en SAS agent att gå utanför "manus" är lite som att slå huvudet i en vägg, det kommer troligtvis sluta med att du blir blodig om huvudet utan att få en lösning. Du har ju trots allt accepterat SAS regler för bonusresor när du bokat.
 
Hur ska du visa screenshot för någon via telefon?
Du har högst troligt inget för detta, att man får fel svar från Kundtjänst var och varannan gång är tyvärr den bistra sanningen.
Tekniskt så kan de göra vad som helst med bokningen, men ändringar är inte tillåtna efter utresa är genomförd och det står i T&C väldigt tydligt.

Du pratar om en uppgradering, vilket är helt ok att göra, behöver inte göras via plusgrade då det kan göras på flygplatsen också, kan mycket väl vara det som de svarade på, beroende på hur du ställde frågan.

Att försöka få en SAS agent att gå utanför "manus" är lite som att slå huvudet i en vägg, det kommer troligtvis sluta med att du blir blodig om huvudet utan att få en lösning. Du har ju trots allt accepterat SAS regler för bonusresor när du bokat.
Ja det skulle ju krävas mailkontakt för det.
Är medveten om att de behöver förhålla sig till deras regelverk. Eftersom två personer (som i övrigt låtit kunniga) spontant informerat att jag kan ringa in och uppgradera hemresan efter genomförd utresa, trots min uppfattning att det inte är tillåtet, så ville jag se om andra här faktiskt fått igenom en sådan ändring. Om det nekas så spekulerar jag lite att chansen kan öka genom att hänvisa till tidigare besked från kundtjänst. Nu har jag inte kontakt med SAS lika ofta som andra här men jag har vid andra tillfällen fått dem att göra avsteg från deras regler så att det skulle vara lönlöst att försöka är inte min erfarenhet men förstår att du har en annan bild.
 

palmen

Moderator
Ja det skulle ju krävas mailkontakt för det.
Är medveten om att de behöver förhålla sig till deras regelverk. Eftersom två personer (som i övrigt låtit kunniga) spontant informerat att jag kan ringa in och uppgradera hemresan efter genomförd utresa, trots min uppfattning att det inte är tillåtet, så ville jag se om andra här faktiskt fått igenom en sådan ändring. Om det nekas så spekulerar jag lite att chansen kan öka genom att hänvisa till tidigare besked från kundtjänst. Nu har jag inte kontakt med SAS lika ofta som andra här men jag har vid andra tillfällen fått dem att göra avsteg från deras regler så att det skulle vara lönlöst att försöka är inte min erfarenhet men förstår att du har en annan bild.
Man kan vinna 1 miljon på triss och man kan få sas att boka om en påbörjad resa. Vad som är störst chans att det inträffar låter jag vara osagt, men båda är väldigt svåra att lyckas med.

SAS supporten hanterar inte bokingar eller support via mail så där har du inte mycket att hämta. De kommer högst troligt säga att de beklagar att du fått fel information och om du har synpunkter på det får du skicka in ett claim efter resan och i bästa fall få ett plåster på såren men högst troligt bara en ursäkt.

Sen kan ju SAS alltid få för sig att ändra sina regler och nu helt plötsligt tillåta ändringar efter avresa, utan att de har ändrat info i T&C eller på hemsida. Det ser jag dock som mindre chans än att du vinner 1 miljon på triss.

Vad någon på kundtjänst säger trumfar tyvärr inte vad T&C som du accepterat säger.
 

Emil123

Medlem
Då har du större tur i sökningarna än mig för jag hittar ingenting från PVG och vidare till Japan för tre personer.
Sant! Nu verkar det dock finnas platser men du kanske redan bokat något. Lite lång väntan i PEK kanske men ser VIE-MUC-PEK-KIX och HND-PEK-MUC-ZRH, ut 28 Mars och hem 8 April.
 
Generellt hur lång tid tar det att biljettera? Bokade om imorse och fortfarande inga biljetter.

Finns det en risk (högre än den vanliga ”kundtjänst gör fel”) att ringa in och ändra bokningen ytterligare en gång imorgon innan biljetterna kommit?
 

fcx

Medlem
Generellt hur lång tid tar det att biljettera? Bokade om imorse och fortfarande inga biljetter.

Finns det en risk (högre än den vanliga ”kundtjänst gör fel”) att ringa in och ändra bokningen ytterligare en gång imorgon innan biljetterna kommit?
Online tar det max en minut. På telefon kan det ta upp till tre dagar.
 

A87

Medlem
Någon som nyttjat stop-over vid awardresor? Har bokat en resa med TAP och försöker boka hotell då vi har 17h mellanlandning i Lissabon på utresan. Hur går man tillväga för att få till en gratisnatt?
 
Toppen