Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har bokad awardresa från CPH m SAS. Behöver köpa biljett ARN-CPH eftersom det inte fanns bonusbiljetter. Ringer man SAS och lägger till den betalda biljetten till awardresan för att garantera anslutningen och kunna checka in väskorna redan på ARN? Eller går det inte att blanda awardresan med köpta biljetter så att jag måste köpa anslutningen separat? Man vill väl helst ha allt på samma bokning ifall det blir strul med förseningar eller dyl?

Man vill väl helst ha allt på samma bokning ifall det blir strul med förseningar eller dyl?
Se till att ha ordentligt med marginal mellan dina resor som är på olika biljetter. Räkna med att behöva checka om bagaget på CPH och se det som en bonus om du slipper.

Har bokad awardresa från CPH m SAS. Behöver köpa biljett ARN-CPH eftersom det inte fanns bonusbiljetter. Ringer man SAS och lägger till den betalda biljetten till awardresan för att garantera anslutningen och kunna checka in väskorna redan på ARN? Eller går det inte att blanda awardresan med köpta biljetter så att jag måste köpa anslutningen separat? Man vill väl helst ha allt på samma bokning ifall det blir strul med förseningar eller dyl?
Det går inte att mixa biljetter betalda med poäng och pengar.

Högst troligt kommer du dock kunna checka in bagage hela vägen. Tidigare har det funnits ett alternativ i appen vid checkin att checka in två resor (om jag kommer ihåg rätt).

Rent teoretiskt kan de ju hindra dig från detta, men när det är två sas flighter "brukar" det inte vara problem.

Är i en point-sharing grupp. Har ännu ingen voucher men min gruppmedlem har. Är det tillåtet för honom att boka en *A - award åt mig+1 där hans voucher används?

Tror inte det går att blanda revenue och award i samma bokning. Det finns ingen annan routing ex ARN-FRA/MUC/GOT-CPH?
Tack! Hade inte tänkt på att kolla annan routing till CPH. Inser nu att det finns via GOT och ville lägga till detta till min bokning. Får då beskedet att det blir en avgift på 750/pers och vi är 5 i bokningen… I en annan forumtråd har någon blivit upplyst av kundtjänst att det ska finnas en policyförändring som innebär 150 kr för att lägga till connection på SAS award, någon fler som vet något om detta?

Ja inga problem, men ni måste boka genom kontot där vouchern finns.
Har du provat detta själv någon gång?
Är lite nyfiken på om man "ska" behöva pinkoden för personen som äger vouchern i pointsharing gruppen.
Jag personligen behövde inte göra det när jag bokade med sambons voucher i vintras, sa bara hennes eurubonusnummer rakt upp och ner så bokade dom.
Blev lite strul sen när jag skulle boka om resan då dom inte kunde se någon voucher kopplad till mig som va giltig, då kom jag på att den va bokad med sambons men då löste det sig.

1688731495234.png

Har du provat detta själv någon gång?
Är lite nyfiken på om man "ska" behöva pinkoden för personen som äger vouchern i pointsharing gruppen.
Jag personligen behövde inte göra det när jag bokade med sambons voucher i vintras, sa bara hennes eurubonusnummer rakt upp och ner så bokade dom.
Blev lite strul sen när jag skulle boka om resan då dom inte kunde se någon voucher kopplad till mig som va giltig, då kom jag på att den va bokad med sambons men då löste det sig.

Visa bifogad bild 143571
Nu när jag tänker efter har jag nog bara ombokat och inte gjort ny bokning. Men så länge man kan andra kontots pin-kod så ska det vara lugnt.

Toppen