Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

palmen

Moderator
Självklart inte, men varför i hela fridens namn skulle en person posta och ljuga rätt upp och ner om sin bokning? Verkar bara ologiskt, därav min råga om något hade ändrats och LH släpper long-haul till EB tidigare än de 85 dagar som jag läst.
Nämnda bolag är ju kända för att lägga ut fakeade bokningar som de påstår sig ha bokat. Lex Calle Schulman som påstods ha bokat Lufthahsa First 2-3 månader innan med Eurobonus, på en flight som inte ens existerade, allt ihopsatt av Chatflights som bistod med en "film" på bokningen som bevis som dock rätt snabbt synades som fake och plockades sedan bort.
 

Hubert

Medlem
jag har bokat LH långt innan 85 dagar senast förra veckan, om du kollar via Wien så finns det i stort sätt 330 dagar framåt.
Det var så mitt problem uppstod då jag inte kunde lägga till anslutningsflyg till VIE. Började jag med anslutningsflyg försvann LH C och började jag med LH C via VIE så försvann platserna på anslutningsflyg. Jag har dock inte hunnit testa tipset med att först boka longhaul och sedan ringa in för att lägga på anslutningsflygen. Skulle tydligen kanske funka som ett sätt att komma runt problemet. Hur har du gjort?
 
Ingen som riktigt vet vad som gäller. Du får gärna rapportera om du tar reda på det. :) Frågan är om man får betala 750 kr i ombokning + 450 kr i Star Alliance-avgift eller bara Star Alliance-avgiften.
Nu har jag svaret på frågan. I lördags kom det ut två First FRA-JFK (såg på awardfares.com) så jag ringde in till vanliga (guld) supporten för att se om de kunde boka om. Efter lite missförstånd i början så klarade det upp sig och då var det inga problem att boka om. Det visade sig att det då kostar 750 kr i avbokning/ombokning och sen 450 kr i Star Alliance. Sen tillkom diverse extra skatter och avgifter så det slutade på ca 1700 kr per person. Sen blev det naturligtvis 52 500 poäng extra (100k för SAS och voucher). Blev lite mer kostnader än "normalt" men då det är tjejens första First så är det helt ok :)
 

JPE

Medlem
Nu har jag svaret på frågan. I lördags kom det ut två First FRA-JFK (såg på awardfares.com) så jag ringde in till vanliga (guld) supporten för att se om de kunde boka om. Efter lite missförstånd i början så klarade det upp sig och då var det inga problem att boka om. Det visade sig att det då kostar 750 kr i avbokning/ombokning och sen 450 kr i Star Alliance. Sen tillkom diverse extra skatter och avgifter så det slutade på ca 1700 kr per person. Sen blev det naturligtvis 52 500 poäng extra (100k för SAS och voucher). Blev lite mer kostnader än "normalt" men då det är tjejens första First så är det helt ok :)
Tack för info! Att byta till first är utan problem värt de högre kostnaderna! :)
 

JPE

Medlem
Nu har jag svaret på frågan. I lördags kom det ut två First FRA-JFK (såg på awardfares.com) så jag ringde in till vanliga (guld) supporten för att se om de kunde boka om. Efter lite missförstånd i början så klarade det upp sig och då var det inga problem att boka om. Det visade sig att det då kostar 750 kr i avbokning/ombokning och sen 450 kr i Star Alliance. Sen tillkom diverse extra skatter och avgifter så det slutade på ca 1700 kr per person. Sen blev det naturligtvis 52 500 poäng extra (100k för SAS och voucher). Blev lite mer kostnader än "normalt" men då det är tjejens första First så är det helt ok :)
Hur snabbt giick biljetteringen? Kunde de lösa det på helgen eller fick det vänta till idag?
 

Migato

Medlem
Har försökt ett långt tag nu med att hitta platser till Asien för 6 pax i juli. Men verkar väldigt svårt. Varit nära förut och hittat 5 platser (men sedan inte kunnat köpa den sista 6e biljetten eller boka separat economy award på den).

Funderat på att köpa chatflights+ för 300kr i månaden och testa. Söker på awardfares och har lagt alerts men har säkert inte täckt alla möjliga rutter.
Finns det några destionationer utanför Europa (helst Asien eller Syd/Central Amerika där ni tror jag har bäst chans att hitta 6 platser i Business?
Har 3 vouchers och 800k EB-poäng i budget.
 

Lars J

Medlem
Har försökt ett långt tag nu med att hitta platser till Asien för 6 pax i juli. Men verkar väldigt svårt. Varit nära förut och hittat 5 platser (men sedan inte kunnat köpa den sista 6e biljetten eller boka separat economy award på den).

Funderat på att köpa chatflights+ för 300kr i månaden och testa. Söker på awardfares och har lagt alerts men har säkert inte täckt alla möjliga rutter.
Finns det några destionationer utanför Europa (helst Asien eller Syd/Central Amerika där ni tror jag har bäst chans att hitta 6 platser i Business?
Har 3 vouchers och 800k EB-poäng i budget.
For CentralAmerika kan du vurdere og se på muligheter med Avianca mellom BCN/MAD/LHR-BOG

9 seter ledig nesten hver dag.


Skjermbilde 2023-06-12 141829.png
 
Har försökt ett långt tag nu med att hitta platser till Asien för 6 pax i juli. Men verkar väldigt svårt. Varit nära förut och hittat 5 platser (men sedan inte kunnat köpa den sista 6e biljetten eller boka separat economy award på den).

Funderat på att köpa chatflights+ för 300kr i månaden och testa. Söker på awardfares och har lagt alerts men har säkert inte täckt alla möjliga rutter.
Finns det några destionationer utanför Europa (helst Asien eller Syd/Central Amerika där ni tror jag har bäst chans att hitta 6 platser i Business?
Har 3 vouchers och 800k EB-poäng i budget.
Att hitta så många platser till Asien som är populärt och dessutom på sommaren när alla har semester. Då ska du ha otroligt mycket tur om det ens är möjligt.
Onödigt att anlita dom i alla avseenden anser jag.
 
Toppen