Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Snabb fråga: Jag har en SAS bonusbiljett från New York till Köpenhamn nästa vecka. Nu har det dykt upp bonusplatser från Köpenhamn till Göteborg (egentlig slutdestination), men agenten säger att hon inte kan lägga på dem för att det är Married segments. Är detta mao omöjligt?

Låter liknande som andra skrivit om nyligen i tråden, läs några sidor tillbaka. Generellt så testa ett par HUCA eller försökt närmare inpå, ibland verkar det gå.

• Gilla
Reactions: J-R
Hej på er! Boka nyligen en bonusresa genom att ringa till sas. Resan gick inte att boka online så slapp telefonavgiften men när skatterna skulle betalas fick jag betala i NOK. Det verkar lite märkligt. Är det någon som vet varför det kan ha blivit så? Eller har jag missat något?

Tack i förhand.

Jag håller på leta lite solsemester, och hittar *A awards med Brussels Airlines som teoretiskt skulle ta oss fram, men resan går inte att hitta på SAS hemsida. De enskilda benen kan jag dock hitta.
Problemet är kanske det att resan skulle kräva övernattning, t.ex. BMA-BRU dag 1, BRU-LPA dag 2, och baklänges på hemresan.

Är det bara pga natten som SAS sökmotor inte hittar den, och kan jag boka det per telefon? Jag är villig att betala hotell i Bryssel får att få ihop det.
Eller är det frågan om någon typ av "divorced segments" dvs jag skulle behöva boka båda T/R resorna separat och därmed hamna betala dubbla poäng? (Jag tror Kanarieöarna räknas som Europa, visst?)

Jag håller på leta lite solsemester, och hittar *A awards med Brussels Airlines som teoretiskt skulle ta oss fram, men resan går inte att hitta på SAS hemsida. De enskilda benen kan jag dock hitta.
Problemet är kanske det att resan skulle kräva övernattning, t.ex. BMA-BRU dag 1, BRU-LPA dag 2, och baklänges på hemresan.

Är det bara pga natten som SAS sökmotor inte hittar den, och kan jag boka det per telefon? Jag är villig att betala hotell i Bryssel får att få ihop det.
Eller är det frågan om någon typ av "divorced segments" dvs jag skulle behöva boka båda T/R resorna separat och därmed hamna betala dubbla poäng? (Jag tror Kanarieöarna räknas som Europa, visst?)
Ibland vill inte sökmotorn pussla ihop alla leg'sen. Men ser du alla i sökmotorn, så kan du ringa in och dom löser åt dig :)

Tack, man tror sig börja ha koll på dessa men sedan hittar man på nya grejer och då får man sig en funderare.
Nu bara då att OK:a datum och destination med andra halvan innan man ringer in :)

Det verkar som om SAS sökmotor inte tycker om för lång transfertid. Anslutningar med en transfer på över 10 timmar visas inte (enligt min erfarenhet). Så det blir till att söka ben för ben och sedan boka per telefon.Transfer är upp till 24 timmar, vilket är tillåtet. Efter det blir det ett stopover, vilket inte är tillåtet

Jag har aldrig fått sökmotorn att hitta kombinationer med övernattning, det måste man ringa in för.

Får endast upp en viss SAS-bonus resa i Star-systemet men inte i SAS vanliga system (syns bara ibland i star-motorn).
Om jag bokar denna, för den högre poängtaxan, så antar jag att det är gratis att avboka som vanlig star-award?
Om jag ändrar resan, genom att ringa in, går det att få "SAS-poängtaxan" då det endast är SAS-leg?

Får endast upp en viss SAS-bonus resa i Star-systemet men inte i SAS vanliga system (syns bara ibland i star-motorn).
Om jag bokar denna, för den högre poängtaxan, så antar jag att det är gratis att avboka som vanlig star-award?
Om jag ändrar resan, genom att ringa in, går det att få "SAS-poängtaxan" då det endast är SAS-leg?
Om du avbokar inom 24h får du tillbaka alla pengar. Annars brinner väl Star Alliance-avgiften på 450 kr/person inne.

Toppen