Ibland vill inte sökmotorn pussla ihop alla leg'sen. Men ser du alla i sökmotorn, så kan du ringa in och dom löser åt digJag håller på leta lite solsemester, och hittar *A awards med Brussels Airlines som teoretiskt skulle ta oss fram, men resan går inte att hitta på SAS hemsida. De enskilda benen kan jag dock hitta.
Problemet är kanske det att resan skulle kräva övernattning, t.ex. BMA-BRU dag 1, BRU-LPA dag 2, och baklänges på hemresan.
Är det bara pga natten som SAS sökmotor inte hittar den, och kan jag boka det per telefon? Jag är villig att betala hotell i Bryssel får att få ihop det.
Eller är det frågan om någon typ av "divorced segments" dvs jag skulle behöva boka båda T/R resorna separat och därmed hamna betala dubbla poäng? (Jag tror Kanarieöarna räknas som Europa, visst?)
Jag har aldrig fått sökmotorn att hitta kombinationer med övernattning, det måste man ringa in för.Jag håller på leta lite solsemester, och hittar *A awards med Brussels Airlines som teoretiskt skulle ta oss fram, men resan går inte att hitta på SAS hemsida. De enskilda benen kan jag dock hitta.
Problemet är kanske det att resan skulle kräva övernattning, t.ex. BMA-BRU dag 1, BRU-LPA dag 2, och baklänges på hemresan.
Är det bara pga natten som SAS sökmotor inte hittar den, och kan jag boka det per telefon? Jag är villig att betala hotell i Bryssel får att få ihop det.
Eller är det frågan om någon typ av "divorced segments" dvs jag skulle behöva boka båda T/R resorna separat och därmed hamna betala dubbla poäng? (Jag tror Kanarieöarna räknas som Europa, visst?)
Om du avbokar inom 24h får du tillbaka alla pengar. Annars brinner väl Star Alliance-avgiften på 450 kr/person inne.Får endast upp en viss SAS-bonus resa i Star-systemet men inte i SAS vanliga system (syns bara ibland i star-motorn).
Om jag bokar denna, för den högre poängtaxan, så antar jag att det är gratis att avboka som vanlig star-award?
Om jag ändrar resan, genom att ringa in, går det att få "SAS-poängtaxan" då det endast är SAS-leg?