Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag fick igenom en bokning TPE - LAX - WAW med 1h 20 min connection på LAX, har försökt att googla mig fram utan framgång och SAS kundtjänst verkade inte ha koll. Räcker 1h och 20 min?
Ingen aning om vad MCT är, men personligen hade jag inte varit tillfreds med något under 2h vid byte med internationell ankomst i USA... Klart att det kan gå, men har många gånger fått springa arslet av mig där borta med mer bytestid än så.

Jag fick igenom en bokning TPE - LAX - WAW med 1h 20 min connection på LAX, har försökt att googla mig fram utan framgång och SAS kundtjänst verkade inte ha koll. Räcker 1h och 20 min?

Nu vet jag inte vilka flygbolag du flyger med, men antog att du ankommer med EvaAir till LAX och därifrån med LOT. Expertflyer säger att MCT International/International på LAX är 2 timmar.
558436e0699f5e29d28a9e1834163526.jpg

Last edited:
Det där är dömt att misslyckas. Maskinerna för immigration är borttagna på LAX och beroende på när planet landar kan det utan problem vara minst 1h kö bara för att komma igenom immigration.
MCT verkar ju vara 2h så väldigt konstigt att personen på sas inte har koll på det.

Det där är dömt att misslyckas. Maskinerna för immigration är borttagna på LAX och beroende på när planet landar kan det utan problem vara minst 1h kö bara för att komma igenom immigration.
MCT verkar ju vara 2h så väldigt konstigt att personen på sas inte har koll på det.
Tack för svar! Hittade direkt hemresa till europa via VIE idag så löste sig. Varit riktigt torrt på 2 i BIZ senaste 4 dagarna med EVA men idag släppte det

Tänkte bara kolla, när det gäller open-jaw resor och bokar dessa via telefon (Ekonomi / Business), ska man få skippa telefon-avgift iom att man ej kan boka dessa online?

Ja, semester folket vill oftast åka lördag för att komma hem söndag och kunna jobba måndag. Det är ju mest senesterfolk som bokar awards också. Skulle säga lördagen generellt är svåraste dagen.

Exakt fre/lör ofta väldigt svåra generellt, än mer meckigt när det gäller USA tycker jag.. Kan finnas men det gäller att ha tur/vara i tid..

Ingen aning om vad MCT är, men personligen hade jag inte varit tillfreds med något under 2h vid byte med internationell ankomst i USA... Klart att det kan gå, men har många gånger fått springa arslet av mig där borta med mer bytestid än så.
Allt under 3 skulle jag säga för att vara på lite mer säker sida.. visserligen går det (ofta) snabbt om man kör med visa, men har man inte det tar det TID..

Går det att boka SAS-bonusresor, med FlyPremium, med "omvänd" open-jaw? Exv. GOT-X, X-ARN? Var ringer man?
I skrivande stund förstår jag att ska man använda Flypremium och inte voucher, kan man boka två enkla nu när det är samma poängpris. Om man ska använda voucher, gissar jag att det går genom att ringa?

Toppen