Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Minibiff

Medlem
Hade en bonusresa som blev framflyttad 2 dagar. Då fick jag en ny biljett med bokningsklass J.
Nu hävdar supporten att jag inte får några poäng eftersom det är en bonusresa. Stämmer detta? Kändes som OK plåster på såren eftersom utresan blev 2 dagar försenad.
 

Mr Basic

Medlem
Hade en bonusresa som blev framflyttad 2 dagar. Då fick jag en ny biljett med bokningsklass J.
Nu hävdar supporten att jag inte får några poäng eftersom det är en bonusresa. Stämmer detta? Kändes som OK plåster på såren eftersom utresan blev 2 dagar försenad.
Du försökte efterregistrera poängen men det funkade inte (och kontaktade därför SAS)?
Det är ju de facto en bonusresa så kan bli svårt att argumentera mot det.
När gjordes förkortningen av din resa, kan 261/2004 vara aktuell?
 

FilipJ

Medlem
Hade en bonusresa som blev framflyttad 2 dagar. Då fick jag en ny biljett med bokningsklass J.
Nu hävdar supporten att jag inte får några poäng eftersom det är en bonusresa. Stämmer detta? Kändes som OK plåster på såren eftersom utresan blev 2 dagar försenad.
Tror det saknas lite information. Vilket flygbolag utfördes resan av?
 

Minibiff

Medlem
Tror det saknas lite information. Vilket flygbolag utfördes resan av?

Orginalbokning var:
GOT - FRA med Lufthansa
FRA - BKK med Thai

Utresa tidigt 17:e
Morgonen 16:e får jag mejl att flyget är avbokat och att jag får ny flight 19:e med följande rutt

GOT - MUC med Lufthansa (bokningsklass I)
MUC - BKK med Lufthansa (bokningsklass J)

Du försökte efterregistrera poängen men det funkade inte (och kontaktade därför SAS)?
Det är ju de facto en bonusresa så kan bli svårt att argumentera mot det.
När gjordes förkortningen av din resa, kan 261/2004 vara aktuell?

Exakt.
Får upp att poängen redan är registrerade men ser inga poäng.
Absolut, och orkade därför inte tjafsa med supporten angående det.

Se ovan - har skickat in en förfrågan till SAS angående 261/2004.
 

Davvelavve

Medlem
Ska tyvärr bränna poäng i Europa så tänkte att TK känns mest bang för poängen.

Finns det några intressanta TK resor man kan göra i Europa (ej Istanbul då).
Såg någon till Malta men dålig tillgänglighet.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Har en bokad awardresa (ARN-VIE-IAD-PTY-SJO T/R) som jag nu insåg har ett felstavat efternamn på en av passagerarna. Efternamnet står som "Soersen" när det skall stå som "Soerensen". Pratat med SAS som inte kan ändra namnet då det är en Star A resa, dom föreslog avbokning och sedan att man bokar igen. Problemet är dock att hemresan är bokad med SQ. Vad tror ni är det bästa alternativet här? Någon med liknande händelse? :oops:
 
Har en bokad awardresa (ARN-VIE-IAD-PTY-SJO T/R) som jag nu insåg har ett felstavat efternamn på en av passagerarna. Efternamnet står som "Soersen" när det skall stå som "Soerensen". Pratat med SAS som inte kan ändra namnet då det är en Star A resa, dom föreslog avbokning och sedan att man bokar igen. Problemet är dock att hemresan är bokad med SQ. Vad tror ni är det bästa alternativet här? Någon med liknande händelse? :oops:

När ska du resa? Byt namn hos Skatteverket ;)
 
En fundering kring FlyPremium, kan man boka bonusresor för andra? Tänkte om man kunde boka åt enbart mormor/farmor utan att man själv åker med.
 
Toppen