Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

LPC123

Medlem
Försökte göra mycket online.
Fick även till mig att award resorna jag hittar på sas egna hemsida ibland inte gäller.

Alltså:
Jag prata med agenten och fråga om en bokning. Jag får till svar att den inte finns.
Jag svarar att jag ser den på sas egan awardsids.
Agent svarar och säger att hemsidan är slöare på uppdate och att flighten är full!

Hur är sånt här möjligt hahah
Råkade ut för precis samma svar. Fick då boka hemresan själv på nätet och sen ringa in och lägga till utresan. Mycket märkligt att dom inte ser samma?
 

palmen

Moderator
Försökte göra mycket online.
Fick även till mig att award resorna jag hittar på sas egna hemsida ibland inte gäller.

Alltså:
Jag prata med agenten och fråga om en bokning. Jag får till svar att den inte finns.
Jag svarar att jag ser den på sas egan awardsids.
Agent svarar och säger att hemsidan är slöare på uppdate och att flighten är full!

Hur är sånt här möjligt hahah
Kundtjänst "ljuger" rätt ofta tyvärr.
Hemsidan är inte slö att uppdatera, det är live availability. Antingen är agenten dålig på att söka eller så kan man inte koppla ihop flighter som man vill om man hittar flight för flight.
 

Gus

Medlem
Såhär ser det ut i SAS-appen nu när jag bokat min resa hem från Galapagosöarna. Det ser ut som att sista sträckorna med Avianca och SAS är i ekonomi. Men visst ska lita mer på "booking class" än "fare family name)?

Screenshot_20221119_115759_SAS.jpg
 

Gus

Medlem
Jag råkade ut för exakt samma sak. SAS go från AMS till Arn. Flyger med Eva från Bali.
Jag lyckades i alla fall boka Sas plus från London till Arlanda. Kommer med Avianca från Bogota. Kanske att agenten tyckte synd om mig som måste åka Avianca och därav fixade plats i Sas plus. :p
 
Har försökt boka om en award över jul och nyår till Sydamerika, pga att semsterdagarna inte matchade, men inte lyckats. Avianca har god tillgång MAD-BOG men inte någon vidare tillgång från BOG. SAS ser dem inte heller eftersom Avianca bara kör economy regionalt och SAS har svårt med mixade resekkasser. Och till MAD får man ta sig på egen hand isf. TAP har snustorrt med awards från LIS till alla sina destinationer i Brasilien. LH och Swiss till/från GRU lyser med sin frånvaro. Och TK går inte att hitta ARN-IST när man hittat GRU-IST. Återstår någon möjlighet med Copa via PTY och USA, men på fel datum. Ingen fråga, men bara ett konstaterande. Fick bli Spanien istället.
 
Toppen