Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Simon90

Medlem
Jag flyger Arlanda - Beirut - Addis Ababa - Zanzibar den 1:a november i Business class.

SAS första etappen och Ethiopian Airlines de andra två etapperna. Går det på något sätt att välja sittplats för etapperna med Ethiopian Airlines?

Är det några platser att föredra - just nu verkar Beirut - Addis Ababa flygas med 787-8 och Addis Ababa - Zanzibar av A350.
 

Matore

Medlem
SAS slutade ta betalt för YQ för ett gäng år sen, de tar istället ut nån allmän avgift. Innan detta så kunde en lång resa kosta 3-4000 kr i avgifter, nu är det 1-2000 kr.
Tack! Så de övriga posterna är korrekta att räkna med ca 1000 kr?
Behöver jag lägga in tur och retur i samma resa i Ita Matrix , eller räcker det att köra på två enkelresor?
 

Emil123

Medlem
Jag flyger Arlanda - Beirut - Addis Ababa - Zanzibar den 1:a november i Business class.

SAS första etappen och Ethiopian Airlines de andra två etapperna. Går det på något sätt att välja sittplats för etapperna med Ethiopian Airlines?

Är det några platser att föredra - just nu verkar Beirut - Addis Ababa flygas med 787-8 och Addis Ababa - Zanzibar av A350.

Ja, lägga in bokningsnr du fick från SAS i checkmytrip-appen använd sedan det bokningsnr i etiophians sida/app då hittar du din resa och kan ändra platser. Vet inte om några spec är att föredra.
 
Jag flyger Arlanda - Beirut - Addis Ababa - Zanzibar den 1:a november i Business class.

SAS första etappen och Ethiopian Airlines de andra två etapperna. Går det på något sätt att välja sittplats för etapperna med Ethiopian Airlines?

Är det några platser att föredra - just nu verkar Beirut - Addis Ababa flygas med 787-8 och Addis Ababa - Zanzibar av A350.
Ethiopians bokningsnummer framgår på biljetten eller bekräftelsen, minns inte vilken, från SAS. Logga in på Ethiopians hemsida och välj sittplatser där.
 

Minibiff

Medlem
Har utbudet av poängresor blivit sämre?
Har tidigare alltid hittat mängder av business-flighter till BKK i slutet av November.
Nu hittar jag ingenting? Behöver för 2 personer.

Tips?
 

GOTBound

Medlem
Fråga kring poängpool:
Jag och en kompis skall ut och flyga, kompisen har precis antal poäng så det räcker till hans biljett och då jag har högsta FlyPremium är det fördelaktigt om jag bokar våra bonusbiljetter.

Kan jag ansluta honom till min pool, boka resan och efter jag bokat lämnar han poolen igen. I så fall, vad händer med övriga poäng i poolen, lämnar han med noll poäng, eller tar han med sig delar av de jag redan har?
 

Mr Basic

Medlem
Fråga kring poängpool:
Jag och en kompis skall ut och flyga, kompisen har precis antal poäng så det räcker till hans biljett och då jag har högsta FlyPremium är det fördelaktigt om jag bokar våra bonusbiljetter.

Kan jag ansluta honom till min pool, boka resan och efter jag bokat lämnar han poolen igen. I så fall, vad händer med övriga poäng i poolen, lämnar han med noll poäng, eller tar han med sig delar av de jag redan har?
1. Går han med i din point sharing-grupp kan han lämna tidigast om 6 mån.
2. De poäng som tjänades in först kommer dras först, oaktat vem av er som tjänat in dessa.

 

Robster80

Medlem
Jag ska för första gången försöka boka bonusresa till familjen. Har ofta sett att det pratas om något nummer till Talin att ringa. Antar att det är där SAS kundtjänst ligger? Har försökt hitta numret på forumet men inte lyckats. Har någon vänlig lust att posta det här?
 
Toppen