Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Stefan G

Medlem
Vad gäller vid schedule change på Star Alliance bokning? Har en en minimal tidsändring på hemresan, med Turkish) finns det någon chans att få igenom en ändring av utresan utan 150 kr avgift per biljett (är 5 biljetter)? Åker till New York via via Oslo och ser nu att det finns massor med lediga platser på flyget från Arlanda direkt till New York med SAS. Är dock alltid orolig att agenten ska strula till ombokningen men jag antar att en ändring av SAS flight bör vara safe eller? (utresan är ARN-OSL-EWR-CUN med sista delen EWR-CUN med United Airlines).
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Vad gäller vid schedule change på Star Alliance bokning? Har en en minimal tidsändring på hemresan, med Turkish) finns det någon chans att få igenom en ändring av utresan utan 150 kr avgift per biljett (är 5 biljetter)? Åker till New York via via Oslo och ser nu att det finns massor med lediga platser på flyget från Arlanda direkt till New York med SAS. Är dock alltid orolig att agenten ska strula till ombokningen men jag antar att en ändring av SAS flight bör vara safe eller? (utresan är ARN-OSL-EWR-CUN med sista delen EWR-CUN med United Airlines).
SAS brukar kräva 3h ändring för att få gratis ändring/ombokning. Men ni kan ju alltid ringa och höra, större under har ju skett.
Det finns alltid en risk att en agent strular till något vid en ombokning, personligen hade jag inte rört biljetten pga att ni har United med i bokningen. Vinsten är relativt liten att boka om, men förlusten om något skiter sig kan bli stora.
 

Stefan G

Medlem
SAS brukar kräva 3h ändring för att få gratis ändring/ombokning. Men ni kan ju alltid ringa och höra, större under har ju skett.
Det finns alltid en risk att en agent strular till något vid en ombokning, personligen hade jag inte rört biljetten pga att ni har United med i bokningen. Vinsten är relativt liten att boka om, men förlusten om något skiter sig kan bli stora.
Ja du har rätt, är inte värt att ta chansen.
 

apknug

Medlem
SAS brukar kräva 3h ändring för att få gratis ändring/ombokning. Men ni kan ju alltid ringa och höra, större under har ju skett.
Det finns alltid en risk att en agent strular till något vid en ombokning, personligen hade jag inte rört biljetten pga att ni har United med i bokningen. Vinsten är relativt liten att boka om, men förlusten om något skiter sig kan bli stora.
Skulle du ge samma råd på ARN-LHR-BKK med SAS och Thai?

Låta bli att ändra ARN-LHR med sas för att få kortare byte?

(Såg att jag fick 4,40h i loungen kanske lite saftigt men ett positivt inlands problem...)
 

palmen

Moderator
Skulle du ge samma råd på ARN-LHR-BKK med SAS och Thai?

Låta bli att ändra ARN-LHR med sas för att få kortare byte?

(Såg att jag fick 4,40h i loungen kanske lite saftigt men ett positivt inlands problem...)
Jag hade inte bytt, även om jag hade föredragit kortare tid i London (så kul är det inte i lounger på väg till sin destination).

Riskerna är ju små att något blir fel vid ombokning, men risken finns alltid, speciellt nu när sas tar lång tid på sig att ställa ut biljetter. Jag hade som sagt inte bytt, förseningar kan uppstå och kan ta tid vid transfer och vips så är det mycket kortare tid att fördriva.
 

Eurotripper

Ny medlem
Hej! jag kollar på en resa till Sydafrika (Kapstaden helst) för nästa höst med EBP från ARN.

Om någon har erfarenhet/input för vilka rutter/flygbolag som brukar ha tillgänglighet i business eller first för 2 vuxna uppskattas det mycket! Eftersom det är innan högsäsong hoppas jag det finns bra möjligheter, men jag har ingen erfarenhet av denna rutt och dessa flygbolag.

- Avresa: 15-25 oktober 2023
- Hemresa: 15-30 november 2023
- Flygbolag/rutt: Flexibelt
- Kabinklass: Business eller First
- Antal poäng: 255k & voucher
 
Hej! jag kollar på en resa till Sydafrika (Kapstaden helst) för nästa höst med EBP från ARN.

Om någon har erfarenhet/input för vilka rutter/flygbolag som brukar ha tillgänglighet i business eller first för 2 vuxna uppskattas det mycket! Eftersom det är innan högsäsong hoppas jag det finns bra möjligheter, men jag har ingen erfarenhet av denna rutt och dessa flygbolag.

- Avresa: 15-25 oktober 2023
- Hemresa: 15-30 november 2023
- Flygbolag/rutt: Flexibelt
- Kabinklass: Business eller First
- Antal poäng: 255k & voucher

Här har du tips på routing, som jag flög i augusti.

 

Eurotripper

Ny medlem
Tack! Är Ethiopian det enda flygbolaget som har awardtillgänglighet till Kapstaden generellt? Vill minnas att Turkish också flyger dit men kan själv inte hitta awardbiljetter med dem...?
 
Toppen