Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Nu verkar det som att SAS återgått till att släppa bonusbiljetter 329 dagar i förväg på vissa linjer till USA, och jag tänkte försöka knipa ett par i business nästa höst. De verkar kunna försvinna nästan lika fort som de dyker upp, och eftersom jag inte varit med i racet tidigare har jag några frågor:
1. Släppa biljetterna alltid vid samma tid på dygnet?
2. Hur gör ni för att få till en tur/retur-resa? Går det att boka utresan som enkelresa när den släpps, och sedan på något vis länka ihop den med en returresa ett par veckor senare, när de biljetterna har släppts?

Någon som kan hjälpa med någon av frågorna?

1/ ja, midnatt lokal tid
2/ boka utresan och ring sedan in för att lägga till hemresan. Det görningen att slå ihop två befintliga bokningar.

Tack! Om biljetterna släpps vid midnatt går det inte att ringa för att boka hemresan omedelbart då de kommer ut. Menar du att det går att först lägga det som en till separat enkelresa, och sedan ringa in för att slå ihop bokningarna när de öppnat?

Tack! Om biljetterna släpps vid midnatt går det inte att ringa för att boka hemresan omedelbart då de kommer ut. Menar du att det går att först lägga det som en till separat enkelresa, och sedan ringa in för att slå ihop bokningarna när de öppnat?
Det går absolut att ringa in, men det krävs att man har minst guld-status hos SAS.

Nej du kan inte slå ihop två bokningar. Det man får göra är att boka två enkelresor och antingen vara nöjd så eller avboka både utresan och hemresan och hoppas på att platserna kommer tillbaka så man kan boka en T&R.

Det går absolut att ringa in, men det krävs att man har minst guld-status hos SAS.

Nej du kan inte slå ihop två bokningar. Det man får göra är att boka två enkelresor och antingen vara nöjd så eller avboka både utresan och hemresan och hoppas på att platserna kommer tillbaka så man kan boka en T&R.
Eller boka enkel utresa och sen enkel hemresa. Boka sedan av hemresan och ring in och lägg till den till utresan. Är ju dumt att riskera att förlora både ut- och hemresa.

Edit: Mr Basic var lite snabbare :)

Tack igen! Åker man på en bokningsavgift när man ringer och gör så, eller slipper man det eftersom det inte är möjligt att på egen hand göra om en enkelresa till en tur/retur?

Hittat ett leg jag vill boka. Vad är det bästa att göra nu?

Jag har redan en bokning där resan gått sönder för SAS har valt att ställa in SK534.

Jag har poäng att boka det legget och sen avboka innan jag ringer in 9:00? Vill ju ha in den i bokningen ovan. Eller är det bästa att hoppas att det finns kvar imorgon vid 9:00?

Hittat ett leg jag vill boka. Vad är det bästa att göra nu?

Jag har redan en bokning där resan gått sönder för SAS har valt att ställa in SK534.

Jag har poäng att boka det legget och sen avboka innan jag ringer in 9:00? Vill ju ha in den i bokningen ovan. Eller är det bästa att hoppas att det finns kvar imorgon vid 9:00?

Jag hade bokat nu och avbokat under samtalet med SAS imorgon. Om du inte har möjlighet att ring nu.

Toppen