Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

daniel_se

Medlem
Hej, jag skulle vilja flyga CPH - NRT tor i juni 2023 på poäng 2-4-1, helst business men någon slags plus funkar. Tips på hur jag går till väga? Jag hittar en del Star Alliance resor på SAS hemsida men det är bara Economy.
 

palmen

Moderator
Hej, jag skulle vilja flyga CPH - NRT tor i juni 2023 på poäng 2-4-1, helst business men någon slags plus funkar. Tips på hur jag går till väga? Jag hittar en del Star Alliance resor på SAS hemsida men det är bara Economy.
Sök via andra flygplatser och testa flera dagar. Eventuellt söka det som separata segment och ringa in och boka. Borde gå att hitta med både ANA och Eva Air
 

chazzie

Medlem
Är det någon som lyckats söka något de senaste dagarna? Jag får "Dessa erbjudanden är tyvärr inte tillgängliga på det datum du vill resa hem." när jag söker på enkelresa, ibland ett random-fel men får aldrig upp något, har sökt på allsköns destinationer från Arlanda.
 

Krotan

Medlem
Är det någon som lyckats söka något de senaste dagarna? Jag får "Dessa erbjudanden är tyvärr inte tillgängliga på det datum du vill resa hem." när jag söker på enkelresa, ibland ett random-fel men får aldrig upp något, har sökt på allsköns destinationer från Arlanda.

Råkar ut för den lite nu och då. Ofta funkar det 30-60 min senare.
Känns som deras backend är aningens ostabilt..
Men också råkat ut för att få det där hela helgen, funkade först på måndagen efter en bit in på dagen (sannolikt när SK IT upptäckte).
 

SimonXYZ

Medlem
Andra bonusprogram har massor med tillgänglighet med Thai till massor av destinationer i Asien.

SAS online-sök visar inget. Är det någon som lyckats boka dessa platser ändå?

T.ex. så här ser det ut hos United:

Screenshot 2022-08-23 at 15.12.03.png


Screenshot 2022-08-23 at 15.14.31.png
 

nixa

Medlem
Varför är det så grymt mycket högre skatter o avgifter på Ethiopian från LHR än från CDG? Går det att komma runt det på något vis, t.ex. om resan påbörjas på annat ställe än LHR men man mellanlandar där t.ex.? Har en eko award bokad men det dök upp business nu från just LHR. Det är 2500kr skillnad på skatterna per pers dock..
 

Emil123

Medlem
Hej! Har bokat en 2-4-1, fick mail av SAS att ett av benen på hemresan blivit avbokat och de inte kunnat hitta annat flyg. Ser dock i app/hemsida att de verkar satt oss på ett annat plan samma sträcka, dock med endast 30min connection (BRU). Reser SEZ-ADD-BRU-FRA-GOT. Resan är dock vid nyår, är det något jag bör agera på eller mest vänta in om det ändras igen? Är ju 4mån kvar. Så länge inte SEZ-ADD blir avbokat känns det lugnt, verkar inte gå så många flyg där.

Det är ingen risk att hela resan avbokas om jag inte gör något?
 
Toppen