Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

bnr

Medlem
Snackat med Chatflight ang en business-resa till Sydafrika. De har gett mig rutten med Star Alliance med poäng. Men när jag kollar själv inne på Bonusresor med Star Alliance | SAS så hittar jag den inte. Förslag?
Boka med Chatflights?

Om du nu nyttjar dem för att hittar rutt och flighter åt dig, så kan du ju låta dem boka den åt dig också.

Enig med @Tonton. Om de nu hittat någonting som du (@Minibiff) inte hittar själv och som du är ute efter så är det ganska uppenbart att de levererar ett värde...
Tror du att de far med osanning när de säger att de hittat den eller ska du boka den själv för att slippa att betala dem för tiden de lagt ned?
Det är lite oklart :)
 
Tjena forumet!

Är sugen på att testa United Polaris Business eller Swiss Business i B777 över Atlanten, helst till NYC men även SFO och MIA är intressant (även mellanlandningar för att hitta rätt kabin).

Poängen som jag har kvar räcker precis till 2 stolar enkel väg, och det spelar egentligen ingen roll vart resan avgår från.

Datumen är såklart det som begränsar mina möjligheter att hitta det jag vill. Vi önskar att lämna Europa den 23 eller 24 oktober och återvända den 29 oktober, på något av dessa datumen måste allstå flighten ske.

Har i skrivande stund lyckats bokat in Swiss Business GVA-JFK på A330 den 24 okt.

Ska jag nöja mig med det jag har eller finns det chans att hitta de lite bättre kabinerna? :)
 
Är ute efter att åka ensam till New York och testa business (endast åkt inom Europa tidigare). Är relativt flexibel med datum under nästa år och har kikat lite bland sas och hittar i princip ingenting med business till vettiga poäng i deras vanliga sök, dock hittar jag en del med Brussel Airlines för 65000 poäng/väg och även en del sas hittas där som jag inte hittar i vanliga motorn.

- tips på att hitta sas business till rimliga poäng i sas motor?
- hur står sig brussel airlines business mot sas dito? Värt att välja den ena eller andra om möjligt eller roligt testa en per väg kanske?
- något annat bolag man bör leta upp som är extra bra?

Har runt 300.000 poäng att lägga.
Tusen tack på förhand!
 

LPC123

Medlem
Hej.
Om duu vill hitta med SAS så gör en sökning som vanligt med poäng och klicka på lägsta pris och sen business då ser du vilka datum som har plats med ordinarie poäng (dom har en guldfärgad prick bredvid sig)
Sökte bara snabbt i januari och då kan du åka till NY 11,16,20 och 30e dit och hem 17,18,26 eller 29
Lycka till
 
Hej.
Om duu vill hitta med SAS så gör en sökning som vanligt med poäng och klicka på lägsta pris och sen business då ser du vilka datum som har plats med ordinarie poäng (dom har en guldfärgad prick bredvid sig)
Sökte bara snabbt i januari och då kan du åka till NY 11,16,20 och 30e dit och hem 17,18,26 eller 29
Lycka till
Stort Tack, men det finns inget sätt att hos sas filtrera business till bonuspris? Kikar jag tex på mars finns massa bonus i go / plus men bara för 132000 i business och man får stega runt bland alla dagar för att se om business finns? Man måste gå in varje enskild dag för att se utbud?

edit: hittade businessknappen nu på webläsaren, buggade på mobilen
 
Last edited:

MartinH

Medlem
Stort Tack, men det finns inget sätt att hos sas filtrera business till bonuspris? Kikar jag tex på mars finns massa bonus i go / plus men bara för 132000 i business och man får stega runt bland alla dagar för att se om business finns? Man måste gå in varje enskild dag för att se utbud?
screenshot-www.sas.se-2022.08.19-09_26_19.png
 
Toppen