Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Migato

Medlem
Vad är er uppfattning om tillgängligheten för awards med Star Alliance till Central Amerika över jul? Försöker hitta något till MEX eller SJO från Europa för 2 pax men hittar absolut inget för Eurobonus, för Aeroplan däremot en massa. Letat med avresa 18-28 december 2022.
 
Har nån hört nått om Singapore Airlines eller ANA tillgänglighet med Eurobonus? Har en voucher som blivit förlängd till sista November och har en annan sista December..

Vilken taktik ska man ha? Satsa på hösten 2023 och följa schemat för när bonusbiljetter släpps under hela hösten 2022? Hittar inget alls av intresse under "skolloven" när jag kollar nu. Det är bara skolloven som funkar för sambon.
 

palmen

Moderator
Har nån hört nått om Singapore Airlines eller ANA tillgänglighet med Eurobonus? Har en voucher som blivit förlängd till sista November och har en annan sista December..

Vilken taktik ska man ha? Satsa på hösten 2023 och följa schemat för när bonusbiljetter släpps under hela hösten 2022? Hittar inget alls av intresse under "skolloven" när jag kollar nu. Det är bara skolloven som funkar för sambon.
SQ går inte boka longhaul business. Ana har dock varit bokningsbar hela pandemin.
 

majoren

Medlem
Ja, det är inte alla agenter som besvärar sig med att skicka bokningsbekräftelsen. Men viktigt när man reser med Turkish. Kommer ihåg att agenten i något fall läste upp Turkish pnr för mig innan vederbörande skickade bokningsbekräftelsen. Men gör som @bnr föreslår: Ring SAS och fråga. Alla någorlunda kompetenta agenter ser Turkish pnr. Och be gärna om att få bokningsbekräftelsen skickad till dig i fortsättningen. De mer erfarna agenterna gör så att de först skickar bokningsbekräftelsen så att jag kan kontrollera att de uppgivna namnen stämmer. När det väl är gjort och jag gett klartecken kommer biljetterna.
 
Toppen