Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tack den funkade inte på mobilen med business länken. Stort tack!

brukar dom släppa fler bonusplatser löpande? Såg alla platser i princip var lediga i business när jag valde stol sen men fanns bara enstaka bonusresor kvar? (Tänker om man ska resa med sällskap någon gång)
Generellt nej, men en brasklapp att det kommer extra awards 90-120 dagar innan ibland om bokningsläget är lågt, främst på mindre populära destinationer under vintern.

Vad betyder PO?

Nu hängde jag inte med alls. Stannar i THY, inget stopp i IST?

Jag flög denna i februari, den var slingad IST-BOG-PTY-IST.
På utresan (IST-BOG-PTY) var det en B789 och man fick sitta kvar i planet vid stoppet i BOG. På hemresan var det en B77W (B777-300ER) som är lite till åren komna (men inte speciellt slitna och fortfarande en av business-världens bästa fully flat att sova i enligt mig). Jag känner igen problematiken med seating och jag gissar att de kör både och samt ändrar då och då..

Sorry. Var lite för snabb där.

Menade LO (Lot Polish Airlines).

Stannar i IST*.
Det jag menade är att THY endast tillåter en boka direktflyg till IST OM man har en returbiljett från IST. Alltså kan man inte använda det som ett stopp för en utresa med slutdestination annanstans, som i mitt fall är Aruba. Därför var vi tvungen att välja ett annat bolag som i detta fall blev Lot Polish Airlines med stopp i Warsaw.

Alright, verkar som att det är B77W för detta flyg, och antar att vi då också har stoppet i BOG där man sitter kvar i planet vid stoppet.
Angående problematiken med seatingen, är det därför vi inte kan boka våra platser än via Turkish? Vet du något annat sätt man kan pröva? Hur löste du det?
Försöker vi till "honeymoon" säten där frugan och jag kan ha sätena som är närmast varandra. Så långt jag förstått det så har B77W 2-2-2, och där spelar det ingen roll då alla sätena är likvärdiga, då kan vi välja platser vid fönsterna. Men det som är mer vanligt är väl de som kör 1-2-1, och då varierar mittenplatserna med om man sitter nära personen bredvid eller om man har plats vid gången.

Thank you for your patience with me.

Angående problematiken med seatingen, är det därför vi inte kan boka våra platser än via Turkish? Vet du något annat sätt man kan pröva? Hur löste du det?
Jag vill minnas att jag bokade platser via TK:s app (med deras PNR).

Så långt jag förstått det så har B77W 2-2-2,
Nej, det är 2-3-2 på B77W så helt klart värt att lägga lite tid/kraft på att få en 2:a vid fönstren.

Jag vill minnas att jag bokade platser via TK:s app (med deras PNR).

Nej, det är 2-3-2 på B77W så helt klart värt att lägga lite tid/kraft på att få en 2:a vid fönstren.
Jaha okej. Det jag försöker göra jag med. Fixade TKs PNR via CheckMyTrip, men det verkar vara något fel i TK-appen eftersom jag kan hitta bokningen etc. men när jag vill bekräfta platserna så får jag felmeddelande. Jag antar att det har att göra med att planet inte är bekräftat än eftersom bokningen säger B77W men i appen så visar det en 1-2-1 konfiguration.

Alright, ska boka vid fönstren så fort det går! Eller kan man ringa in eller något för boka platserna via telefon?

Jag har en awardbokning som involverar Turkish Airlines (THY), om jag har fått mejl med biljettnummer är allt grönt för tillfället (har ju läst mycket om att biljetter missats att biljetterats)? Jag försöker få fram THYs egna PNR, checkmytrip tar in resan, men jag kan inte klicka på den och få upp någon information. Det blir bara ett felmeddelande.

Turkish egna PNR brukar ju finnas på bokningsbekräftelsen från SAS. Lite diskret bredvid den första TK-flighten.

Attachments

• Skärmavbild 2022-08-21 kl. 12.35.12.png
    Skärmavbild 2022-08-21 kl. 12.35.12.png
    122 KB · Visningar: 110
Toppen