Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tjenare!

Sitter och kollar på en liten New York weekend för sista poängen på kontot.

ARN-ZRH, Swiss Biz LX1255 06:45-06:45 Sön 23 okt
ZRH-GVA, Swiss Biz LX2806 12:55-13:55 Sön 23 okt
GVA-JFK, Swiss Biz LX22 11:45-14:25 Mån 24 okt

Hittar tillgängliget via AW med EB-sök, men flighten finns inte via SAS egna bokningsverkyg.

Borde denna vara giltig? Ska jag ringa till SAS och försöka boka den vägen?

Utgångspunkten är att man alltid skall försöka boka i business när tillfälle ges, du kan alltid ångra dig när du tänkt efter lite

Tjenare!

Sitter och kollar på en liten New York weekend för sista poängen på kontot.

ARN-ZRH, Swiss Biz LX1255 06:45-06:45 Sön 23 okt
ZRH-GVA, Swiss Biz LX2806 12:55-13:55 Sön 23 okt
GVA-JFK, Swiss Biz LX22 11:45-14:25 Mån 24 okt

Hittar tillgängliget via AW med EB-sök, men flighten finns inte via SAS egna bokningsverkyg.

Borde denna vara giltig? Ska jag ringa till SAS och försöka boka den vägen?
Kan vara att SAS *A-verktyg inte klarar av att hitta pga olika datum. Prova att söka först GVA-JFK och sedan ARN-GVA. Finns båda kan du boka den första online och sedan ringa in och lägga till ARN-ZRH-GVA dagen innan (kostar ev 150kr pp extra).

Wow! Det är alltså så pass enkelt att fixa det i efterhand?

Jag kan alltså boka GVA-JFK i A-verktyget nu, och sedan ringa in imorgon för att lägga till ARN-ZRH-GVA (som går dagen innan)? Och det kostar inte 450 kr i ombokningsavgift?

Attachments

• upload_2022-8-16_20-29-58.png
    upload_2022-8-16_20-29-58.png
    97,8 KB · Visningar: 130
Vad betyder PO?

Agenten sa att THY endast tillåter när man stannar i THY och inte använder IST som ett stop). I villkoren så nämner de att det funkar med SA flyg.
Nu hängde jag inte med alls. Stannar i THY, inget stopp i IST?

Jag flög denna i februari, den var slingad IST-BOG-PTY-IST.
På utresan (IST-BOG-PTY) var det en B789 och man fick sitta kvar i planet vid stoppet i BOG. På hemresan var det en B77W (B777-300ER) som är lite till åren komna (men inte speciellt slitna och fortfarande en av business-världens bästa fully flat att sova i enligt mig). Jag känner igen problematiken med seating och jag gissar att de kör både och samt ändrar då och då.

Inget är enkelt när det kommer till tfn-kontakt med SAS kundtjänst men det är ett sätt att komma runt sökmotorns begränsningar. Jag gjorde likadant med en resa till Saigon. Bokade VIE-TPE-SGN online hos SAS och sedan ringde jag in och la till ARN-VIE (tog en vecka för SAS att ställa ut den nya biljetten med ARN-VIE).

Tillägg. Måste förstås finnas tillgänglighet ARN-ZRH-GVA dagen innan.

Last edited:
Jag har bokat en award resa med sas och Turkish.
Jag märkte idag att på sas flygen har jag bokat sitsa men på turkish kan jag ej boka sits.

I normala fall har jag tagit det med telefon bokningen, finns det något enklare sätt att boka sitt plats.

Tack på förhand

gäller det även när (om) du flyger inrikes i USA? Kollar på en inrikes Award och blev lite tveksam om det skulle bli strul när dom kollar på passet

Alltid gjort så sen 2010 typ.. Alltid funkat utan nått problem. Problemet var snarast när jag hade fullständigt alla för man på biljetten (som då ej fick plats) och då strulade det med check in kiosken med United, fick lösas manuellt med agent. Annars aldrig problem.

Kan vara att SAS *A-verktyg inte klarar av att hitta pga olika datum. Prova att söka först GVA-JFK och sedan ARN-GVA. Finns båda kan du boka den första online och sedan ringa in och lägga till ARN-ZRH-GVA dagen innan (kostar ev 150kr pp extra).

Jag kan alltså boka GVA-JFK i A-verktyget nu, och sedan ringa in imorgon för att lägga till ARN-ZRH-GVA (som går dagen innan)? Och det kostar inte 450 kr i ombokningsavgift?
Nej, men 150kr pp.
En resa som är giltig enligt regler men inte kan bokas online ska väl vara gratis att ringa in? Varför betala ändringsavgift?
Bättre ringa in boka direkt än att först boka själv och sen ändå behöva ringa in?

En resa som är giltig enligt regler men inte kan bokas online ska väl vara gratis att ringa in? Varför betala ändringsavgift?
Håller med dig men jag orkade inte tjafsa (eller HUACA) om 2x 150kr när agenten sa att jag var tvungen att betala.

Bättre ringa in boka direkt än att först boka själv och sen ändå behöva ringa in?
I teorin ja men även då har vissa avkrävts tfn-avgift samt att jag inte har orken/tålamodet att driva igenom en bokning som du (och din resa till BKK).

Toppen