Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Japp, har gjort det! Lyckas hitta utresa, men absolut noll sett till hemresan. Är långt ifrån de datum vi helst vill åka, men just nu kanske man inte får vara så petig. Sen kruxet att få ledigt från skolan x 2 (är själv lärare) är en annan femma också i ekvationen...

Som sagt var, Mr P och nu även kanske Mr X är också faktorer som gör det hela betydligt svårare att planera och försöka få till några resor österut.

Hej, ser att detta diskuterats men söker utökat tips på bästa tillgänglighet för Star Alliance hubbar Europa till Asien. Syftet är att ta sig till Asien och därifrån sedan fortsätta inom Asien. Vilka orter inom Europa söker ni främst från och till vilka destinationer inom Asien? Fyll gärna på !

Asien: Tokyo (TYO), Osaka (KIX), Seoul (ICN), Singapore (SIN), Beijing (PEK), Shanghai (PVG), Taipei (TPE), Bangkok (BKK), Hongkong (HKG), New Delhi (DEL), Mumbai (BOM)
Europa: Frankfurt (FRA), Munich (MUC), London (LHR), Paris (CDG), Istanbul (IST), Warsaw (WAW), Vienna (VIE), Zürich (ZHR)

Hej, ser att detta diskuterats men söker utökat tips på bästa tillgänglighet för Star Alliance hubbar Europa till Asien. Syftet är att ta sig till Asien och därifrån sedan fortsätta inom Asien. Vilka orter inom Europa söker ni främst från och till vilka destinationer inom Asien? Fyll gärna på !

Asien: Tokyo (TYO), Osaka (KIX), Seoul (ICN), Singapore (SIN), Beijing (PEK), Shanghai (PVG), Taipei (TPE), Bangkok (BKK), Hongkong (HKG), New Delhi (DEL), Mumbai (BOM)
Europa: Frankfurt (FRA), Munich (MUC), London (LHR), Paris (CDG), Istanbul (IST), Warsaw (WAW), Vienna (VIE), Zürich (ZHR)

AMS, BRU och MXP

KUL, DPS, HKT

Via ADD är också ett alternativ.

Jag har fått ringa in två gånger nu pga strul med en bokning. Agenten avbokade och gjorde en ny bokning då jag ringde in den andra gången, nu ser den nya bokningen rätt ut men däremot så ligger debiteringen av mitt kort kvar på den första bokningen. Behöver jag ringa in en tredje gång (och sitta i telefonkö) eller finns det något annat sätt att kontakta SAS?

Asien känns rätt svårt att hitta så länge herr P ska hålla på som han gör. Har sett att Swiss har släppt upp till 9 platser ZRH-NRT som skulle fungera finfint, men finns inte en enda resa NRT-ZRH i hela april månad. Jag vet att det är högsäsong och att jag letar biljetter runt påsklovet gör att oddsen är ännu sämre. Bara att ge upp planerna att hitta 3 platser?

Öppen för förslag, vart åker vi påsken 2023 för 3 personer? Har sökt på allt mellan himmel och jord känns det som men hittar absolut noll. Tar tacksamt emot input hur jag ska tänka kring påsklovsresan.

Utgår ifrån Göteborg vilket verkar göra det hela ännu besvärligare. :oops::eek:

Har också haft problem till asien(BKK) med sökningar ut i mars och hem april 2023. Fanns 1 flight hem med ethiopien airlines sen inget mer. Fick bra tips här med Eva Air MUC-TPE t/r men bara i mars. Med lite jobbiga avgångar TPE-BKK t/r våra datum.

Sen av någon anledning när jag sökte igår så dyker det upp en pangresa, hela vägen dessutom ARN-LHR-BKK. 2 pers. T/r. Optimala datum. Retur 7/4.

3 platser är givetvis tuffare odds än 2 men mitt motivationstal är väl att "plötsligt händer det" och "fortsätt gnugga på ":D.

Har också haft problem till asien(BKK) med sökningar ut i mars och hem april 2023. Fanns 1 flight hem med ethiopien airlines sen inget mer. Fick bra tips här med Eva Air MUC-TPE t/r men bara i mars. Med lite jobbiga avgångar TPE-BKK t/r våra datum.

Sen av någon anledning när jag sökte igår så dyker det upp en pangresa, hela vägen dessutom ARN-LHR-BKK. 2 pers. T/r. Optimala datum. Retur 7/4.

3 platser är givetvis tuffare odds än 2 men mitt motivationstal är väl att "plötsligt händer det" och "fortsätt gnugga på ":D.

Så härligt att du fick till en resa! :)

Vilket bolag blev det? Business?

För den som vill se något annat eller Mount Everest går det att boka Kathmandu KTM till Istanbul i business ibland med Turkish.
Det är inte så dyrt med en betalbiljett dit från t.ex Bangkok. Färre poäng dessutom.

Vi vill till BKK under våren 23, vi är dock 3 pers, 2 vuxna 1 barn och verkar totalt omöjligt att hitta C för oss allihopa då det endast finns 2 platser kvar enligt star alliance bokningen på sas hemsida.
Tips?

Vi vill till BKK under våren 23, vi är dock 3 pers, 2 vuxna 1 barn och verkar totalt omöjligt att hitta C för oss allihopa då det endast finns 2 platser kvar enligt star alliance bokningen på sas hemsida.
Tips?
Har funnits massa med Austrian för 4+ Pers. Ni är lite sent ute. Så ni får hålla koll och leta, leta, leta.

Alt då får ni dela upp er och åka i två omgångar 2+1

Toppen