Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Nu är det ännu konstigare. Inget problem att hitta tur/retur bonus resor från Boston till Stockholm med start i Boston.
Men får Sorry, something went wrong when we were processing your request. Please call us and we'll try to help you. vad än jag söker från Stockholm till Boston med start i Stockholm, både när jag söker T/R eller en enkel resa från Stockholm till Boston för samma datum som går att boka som resan hem på en T/R med start i Boston.

Visa bifogad bild 147733

Visa bifogad bild 147734
Har du provat ringa och fråga om det kanske är IT strul? För om telefonbokningar inte ens funkar är det något större problem dom har...
Borde även kunna ta bort tlf-avgift med tanke på hemsida/app inte funkar

får:
Ett fel inträffade när vi försökte validera dina EuroBonus-poäng. Kontakta kundtjänst.

när jag försöker söka/boka bonusresor

Har du provat ringa och fråga om det kanske är IT strul? För om telefonbokningar inte ens funkar är det något större problem dom har...
Borde även kunna ta bort tlf-avgift med tanke på hemsida/app inte funkar
Flyget jag vill boka komma först upp om två dagar men jag försöker hålla lite koll på när olika datum släpps (330 är inte helt 100%) och hur snabbt de försvinner. Men jag ringde ändå. Hon jag pratade med sa först att det är problem för att resorna bokas så fort och därför inte finns kvar. Då bad jag henne att söka på en enkelresa mellan Köpen-Boston som jag vet finns kvar eftersom jag kan boka den som returresa (men inte som enkel).
Då kunde hon konfirmera att det fanns ett problem. Hon sa att jag kunde boka på telefon utan avgift och att hon skulle rapportera problemet.

Min utmaning är att resan jag verkligen vill ha bör dyka upp vid midnatt om ett par dagar. Men då kan jag inte ringa och boka eftersom de öppen först kl. 0700. Och då finns risk att platserna har försvunnit eftersom någon har tagit dem online för en returresa hem till USA mellan midnatt och 0700 svensk tid.

Får helt enkelt hoppas att problemet blir löst snart. Och jag är snabb kl 00.00 om några dagar.

Om jag bokar en bonusresa Boston-Stockholm-Boston online kan jag senare ringa in och be SAS att ta bort endast outbound delen så att endast Stockholm-Boston finns kvar? Blir det avgifter för det om jag gör det inom 24 timmar?

Det är gratis avbokning inom 24h så om du vill ”hålla” platserna under tiden SAS har strul - och hoppas att de löser problemet inom 24h - kan det vara en ide. Men, med risk för att platserna inte återkommer så klart men om SAS egna flyg så ”brukar” platserna återgå.
Alt - borde du kunna ringa in o boka ARN-BOS och slippa telefon-bokningkostnaden nu när det inte går att boka dessa online pga it-strul…

Det är gratis avbokning inom 24h så om du vill ”hålla” platserna under tiden SAS har strul - och hoppas att de löser problemet inom 24h - kan det vara en ide. Men, med risk för att platserna inte återkommer så klart men om SAS egna flyg så ”brukar” platserna återgå.
Alt - borde du kunna ringa in o boka ARN-BOS och slippa telefon-bokningkostnaden nu när det inte går att boka dessa online pga it-strul…
Så jag måste avboka hela resan som jag bokat online vid midnatt och sedan boka om Stockholm-Boston på telefon? Ingen möjlighet att via telefon på morgonen endast avboka outbound Boston - Stockholm, som jag inte vill ha, och behålla inbound Stockholm -Boston?

Jag tror problemet är att ARN-BOS resan inte kommer upp om man inte bokar en T/R från Boston.
Korrekt. Inga bonusresor med start i Norden och destination Nordamerika syns online för tillfället även om de finns och kan bokas via telefon. Men det kan man göra först kl 0700 så risken är att platserna försvinner mellan 0000 och 0700 för att någon boka en t/r som börjar i Boston eftersom de syns och kan bokas online.

Ok sorry trodde du indirekt såg platserna nu. Ja, i sådana fall låter det som att man bara just nu pga it-strul kan boka t/r bos-arn och kontakta kundtjänst för ändring/abvokning av bos-arn imorgon. Kan vara som så att man måste boka av allt och hoppas arn-bos kommer tillbaka, osäker på det… ingen kostnad om detta görs inom 24h.

Toppen