Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej!

Jag tittar på möjligheter att använda en 2-4-1 men har inte tidigare bokat någon bonusresa. Skulle vilja få bra värde och göra en schysst resa. Vill gärna åka runt slutet av året typ november-december. Sneglar på Nya Zeeland/Australien/Sydostasien (i den prioordningen). Har för tillfället ca 130K poäng. Vad är möjligt och vad bör jag kolla efter samt hur? Kan tänka mig att casha en del av resan samt stanna på vägen.

Tacksam för all hjälp!

Du behöver 240 K poäng för att resa i F till Australien/Nya Zeeland, så med en voucher blir det 120 K poäng, hade jag varit du hade jag försökt få till en resa med Singapore Airlines i F från CPH med stopp i Singapore på vägen och fortsätta sedan till Australien med Singapore. Det är en av dem bästa F upplevelserna du kan göra och är också ett riktigt fint värde för poängen.

• Gilla
Reactions: Gus
Hej på er, försökt hitta svaret men vad gäller vid försening av award? Får man villkoren på Amex Eller annat kreditkort även om det bara är skatter man betalt?

Menar du om du har rätt till EU 261/04 om försening? Eller menar du försenat bagage?
EU261/04 har du rätt till om du åker award. Angående bagage så vet jag inte säkert, men tror det är samma villkor som för vilken biljett som helst, så länge du betalat skatter osv med ditt Amex.
Hej på er, försökt hitta svaret men vad gäller vid försening av award? Får man villkoren på Amex Eller annat kreditkort även om det bara är skatter man betalt?

Menar du om du har rätt till EU 261/04 om försening? Eller menar du försenat bagage?
EU261/04 har du rätt till om du åker award. Angående bagage så vet jag inte säkert, men tror det är samma villkor som för vilken biljett som helst, så länge du betalat skatter osv med ditt Amex.
Jag menar försenat bagage.

Kan instämma och bekräfta att det går alldeles utmärkt. Bokade två platser i fredags för avresa i Januari CPH-CDG-TPE-BKK-HKT T/R. CDG-TPE-BKK med EvaAir.
Hur går man till väga rent praktiskt vid bokning av dessa slags resor, om man ska betala med EB-poäng t.ex? Eller måste man ringa till SAS i Tallinn och be dem ordna det?

Försöker hitta en resa till New York i höst men det finns stort sätt inga tillgängliga SAS platser. Är detta normalt eller har tillgången försämrats? Som jag minns det har det tidigare varit relativt enkelt att hitta de SAS platser man är ute efter.
Hur släpps platserna? 300 dagar innan? Släpper man sedan ytterligare platser vid någon tidpunkt?

Toppen