Hej
Är i behov av lite input från er som reser mycket västerut. Jag kommer med familjen åka på kryssning i Karibien nästa år (februari/mars) och eftersom jag har nästan 500 000 Eurobonuspoäng + 2-4-1 voucher så är min tanke att ta familjen (totalt 4 pers) i business class GOT <-> MIA. Jag har tidigare ställt frågan här i forumet har vilket bolag ni skulle föredra över Atlandet och entydghet är att SAS är att föredra. Dock släpper SAS i princip inga award business-biljetter till MIA. Jag har då tittat på att flyga med Lufthansa och A380 från MUC, men så vitt jag kan se släpper inte de heller några award business-biljetter (det verkar f.ö. som att FRA - MIA som idag ser ut att traffikeras med A380 slutar köra med A380 i februari/mars nästa år). Så, vad fasen ska man ta sig till, skall man välja annat bolag som har award business-biljetter, och om så är fallet, vilket bolag?
Lite lätt off topic, allt detta letande efter award business-biljetter till USAs östkust hos SAS samt faktumet att när det väl släpps 330 dagar i förväg så är det endast 2 platser gör att jag starkt funderar på att gå över från SAS till Norwegian där bonuspoängen kan nyttjas precis som vanliga pengar. Detta då jag i princip endast reser GOT-ARN ett par dagar i veckan där Norwegian har flighter som ungefär passar min agenda.