Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

ekf

Medlem
@Herr Sjödin
Om du skrapar ihop 10k poäng till lite snabbt så kan du boka SAS Business åt ena hållet och SAS Go åt andra hållet och betala (60+100)/2=80k poäng. Jag vet inte om man sedan kan lägga bud med Plusgrade på bonusbiljett longhaul, men på shorthaul har jag gjort det med positivt resultat, så kanske ett sätt att få Business/Plus även på andra hållet...
 
@Herr Sjödin
Om du skrapar ihop 10k poäng till lite snabbt så kan du boka SAS Business åt ena hållet och SAS Go åt andra hållet och betala (60+100)/2=80k poäng. Jag vet inte om man sedan kan lägga bud med Plusgrade på bonusbiljett longhaul, men på shorthaul har jag gjort det med positivt resultat, så kanske ett sätt att få Business/Plus även på andra hållet...
Om du tar ett EB Mastercard Premium så får du väl 10000 p som välkomst alt. om du låter dig bli värvad till Amex Prem så får du 12000p. Det skulle ju som ekf nämnde kunna knuffa upp dig till 80000p. Finns även lite andra sätt att få in en del snabba poäng, tex frågeformuläret på EB, om du inte redan utnyttjat det.
 

ekf

Medlem
Om du tar ett EB Mastercard Premium så får du väl 10000 p som välkomst alt. om du låter dig bli värvad till Amex Prem så får du 12000p.
Båda dessa tar väl tyvärr ganska lång (i sammanhanget) kalendertid innan utbetalning. Ett annat alternativ kan vara att skrapa ihop lite Coop-poäng och föra över till Eurobonus (funkar även att föra över från nära och kära), det ger tillgång till poängen relativt omgående enligt min erfarenhet.
 

richard87

Medlem
Någon som vet hur Lufthansa släpper businessplatser nu för tiden? Är intresserad av att boka ett segment till syd/mellanamerika i oktober men det verkar bara finnas platser i business närmaste 30 dagarna.
 

LSH

Medlem
Jag bevakade Washington DC som en hök runt 330-dagars släppet för resa i juni/juli 2018 och fick ge upp. Har inte möjlighet att kolla läget 90 dagar innan då det sägs att det vanligtvis släpps fler platser på long haul och särskilt till IAD.

Så för min del så verkade det som om det visst fanns blackout dates för SAS del på awardplatser under sommaren. Har dock för liten erfarenhet själv för att kunna uttala mig.
Har du bokat sommarens resa? SAS verkar skruva på schemat för släpp och det finns lite till IAD jul/aug nu men verkar inte finnas 3C åt båda hållen. Lite beroende på hur länge du vill vara borta och om du har möjlighet till ex hemresa från EWR så borde det gå att pussla ihop något.
 

Maja

Medlem
Har du bokat sommarens resa? SAS verkar skruva på schemat för släpp och det finns lite till IAD jul/aug nu men verkar inte finnas 3C åt båda hållen. Lite beroende på hur länge du vill vara borta och om du har möjlighet till ex hemresa från EWR så borde det gå att pussla ihop något.
Tack för din omtanke, men fick tänka om helt då hemresa från Florida blev aktuellt och det kändes rätt kört då vi ska möta upp mina föräldrar där att lyckas pussla ihop alla avgångar i år.

Så det blev betalda biljetter i PLUS i sommar med förhoppning om att det ska vara lite rabatterade priser på uppgradering i gate när vi väl åker.

Får sikta in mig på att boka något till sommaren 2019 och då får vi nog skippa SAS då det ej kommer gå att boka 3C senast i dec-18.

Nu är bara frågan vart vi ska åka i stället då vi har hela linjenätet för Star Alliance att tillgå och därmed även betalar fullpris för dottern och skippar SAS fördelaktiga barnrabatt på award. Jag är sugen på Nya Zeeland, men sommarhalvåret är ju inte direkt optimal restid.
 
  • Gilla
Reactions: LSH

Canadien

Medlem
Nu är bara frågan vart vi ska åka i stället då vi har hela linjenätet för Star Alliance att tillgå och därmed även betalar fullpris för dottern och skippar SAS fördelaktiga barnrabatt på award.

Swiss och Turkish brukar släppa 4 stolar vid 330-360 dagarsfönstret. Asiana tror jag kan funka också, boka en i First och två i Business, sedan kan fler platser släppas direkt eller inom något dygn.
 

Maja

Medlem
Swiss och Turkish brukar släppa 4 stolar vid 330-360 dagarsfönstret. Asiana tror jag kan funka också, boka en i First och två i Business, sedan kan fler platser släppas direkt eller inom något dygn.
Ja, har insett att om jag ska boka lång tid i förväg så får vi skippa SAS helt och därmed barnrabatten.

Tack för tips om Swiss och Turkish och knepet med Asiana. Måste bara fundera ut vart i världen vi ska och vad som fungerar för resten av familjen.
 

MFrenne

Medlem
Hej
Jag vill boka en award trip ARN-AGP och kollar på united.com som en del här rekommenderar för award searches Den säger att 15k poäng krävs. Men enligt SAS points charts så kostar en award trip med Star alliance 20k poäng. Är de poäng som listas på united.com endast giltiga om man är med i United?
/Mattias
 
Toppen