Canadien
Medlem
Du går direkt in på alerts och matar in datum och flight och klass (O t ex)Hur gör du då? Söker man fram flighten på Flight availibility så finns ju inte O-klass till exempel.
Du går direkt in på alerts och matar in datum och flight och klass (O t ex)Hur gör du då? Söker man fram flighten på Flight availibility så finns ju inte O-klass till exempel.
Ja, det skall gå. Det är en av de största fördelarna med de nya "reglerna", det är lite lösare routingregler till "Pacific".Jag har, som jag rapporterat tidigare, fått till en bokning GOT-FRA-BKK-SIN-AKL. Om någon vecka börjar det dra ihop sig mot att boka returen. Hur är det nuförtiden, är det någon som har lyckats att boka hemresa med byte i en annan tredjezon än den man bytt i på utresan på sistone?
Det jag funderar på är att boka hemresa med byte i North Asia (NRT/KIX/PEK/PVG/HKG) istället för South-East Asia (BKK/SIN/DPS)
En fundering,hur många poäng ska jag räkna på, om jag bokar Stockholm-Hongkong-Bangkok t&r med Business dit och economy+SAS plus hem?
Det kan vara ett bra/bättre alternativ att boka en SAS GO/Plus och sedan köra Plussgrade och går det inte igenom uppgradera på flygplatsen. Det är förståss ingen garanti att få igenom en uppgradering. Min erfarenhet av plussgrade är däremot bra, fått igenom alla gånger jag har lagt bud (och har lagt ca 500poäng över lägsta nivån) 5 plus & 1 business.En chansning!
En oväntad lucka i kalendern - vad passar då bättre än att boka min första resa med Eurobonuspoäng? Novis som jag är på detta så uppskattas all hjälp. Har ca 70k poäng, så är väl införstådd att det endast räcker för business en väg och jag sannolikt får casha en enkelbiljett hem. Kan resa tidigast 20/4 och måste vara hemma senast 2/5. Utgår från ARN. Resmålet spelar mindre roll, fokus för resan är att testa SAS business class (även om jag inte utesluter business med annan Star Alliance-partner, men det är väl ännu svårare att hitta till rimligt pris?). Är fortfarande så ung att jag kan boka SAS Ungdom.
Har hittat biljetter till New York, men hemresan går på svindlande 25' tkr. Är jag helt enkelt för sent ute?
Rimlig synpunkt. Ska kika på detta!Det kan vara ett bra/bättre alternativ att boka en SAS GO/Plus och sedan köra Plussgrade och går det inte igenom uppgradera på flygplatsen. Det är förståss ingen garanti att få igenom en uppgradering. Min erfarenhet av plussgrade är däremot bra, fått igenom alla gånger jag har lagt bud (och har lagt ca 500poäng över lägsta nivån) 5 plus & 1 business.
Har varit till HKG & LAX.
Det kan vara i sista stund för bonus biljetter men det vet du inte innan du specifikt söker. Flexibla datum kan funka sent också, särskilt om du egentligen inte bryr dig om destinationen.En chansning!
En oväntad lucka i kalendern - vad passar då bättre än att boka min första resa med Eurobonuspoäng? Novis som jag är på detta så uppskattas all hjälp. Har ca 70k poäng, så är väl införstådd att det endast räcker för business en väg och jag sannolikt får casha en enkelbiljett hem. Kan resa tidigast 20/4 och måste vara hemma senast 2/5. Utgår från ARN. Resmålet spelar mindre roll, fokus för resan är att testa SAS business class (även om jag inte utesluter business med annan Star Alliance-partner, men det är väl ännu svårare att hitta till rimligt pris?). Är fortfarande så ung att jag kan boka SAS Ungdom.
Har hittat biljetter till New York, men hemresan går på svindlande 25' tkr. Är jag helt enkelt för sent ute?