Canadien
Medlem
Ja det går bra. Så länge som man hade en voucher tillgänlig vid bokningstillfället så kan Tallinn applicera den i efterhand.Kan man tex boka via vanliga kundtjänst utan voucher och sedan applicera den i efterhand?
Ja det går bra. Så länge som man hade en voucher tillgänlig vid bokningstillfället så kan Tallinn applicera den i efterhand.Kan man tex boka via vanliga kundtjänst utan voucher och sedan applicera den i efterhand?
Är det inte så att de kan gnälla på routingen? Som jag förstått det kan vanliga SAS-kundtjänsten släppa genom mer "kreativa" rutter än vad Tallinn brukar göra.Ja det går bra. Så länge som man hade en voucher tillgänlig vid bokningstillfället så kan Tallinn applicera den i efterhand.
Absolut kan de det, och de gör det också. Tallinn kommer utvärdera om din rutt följer deras regler innan voucher appliceras.Är det inte så att de kan gnälla på routingen? Som jag förstått det kan vanliga SAS-kundtjänsten släppa genom mer "kreativa" rutter än vad Tallinn brukar göra.
Hej,
Jag har en längre tid suttit och scoutat efter en svårhittad bonusresa till nästa år. För två helger sedan ploppade det mirakulöst upp platser, men när Tallinn öppnade på måndagen var dessa såklart borta. Nu har jag precis hittat platser igen och räknar med att även dessa är borta på måndag. Tänkte därför passa på att slänga ut en fråga här om det finns någon workaround för bokning under helgen? Kan man tex boka via vanliga kundtjänst utan voucher och sedan applicera den i efterhand?![]()
Det kan mycket väl vara så att sas vill sälja plus på ARN-OSL-LHR, men de vill inte sälja plus om man ska vidare som i ditt fall ARN-OSL-LHR-TYO.Ringde sas kundtjänst nyss för att göra lite ändringar i en redan befintlig awardresa. Såg på deras hemsida att det fanns plus biljetter arn- osl - lhr (tänkte byta ut min redan befintliga arn - zhr -lhr).
Första killen jag prata med sa att han inte kunde se dom biljetterna. Kan detta stämma? Är ju sas egna biljetter bokningsbara via hemsidan. Ska vidare från lhr - hnd om det spelar någon roll.
Jaja tänkte jag, ingen idé att tjata gör en huaca.
När jag kommer fram igen så ringer sas automatiska kundundersökning upp och av nån anledning svara mobilen på nya samtalat (samma nummer kanske gör att den autosvarar) och det befintliga bryts... Tänker vad fan, men ringer upp igen. Självklart händer samma sak igen och samtalet avbryts... Fuck this, jag går på lunch och ringer i em![]()
Ombokninsgavgiften via telefon är slopad för såväl awards som betalbiljetter med hänvisningen till att Corona-pandemin. Kanske gamla nyheter, men det var nytt för mig.
Jag fick betala ändringsavgift idag för star alliance via tallin. Dock för flighter som inte är påverkade (än) av Corona.Ombokninsgavgiften via telefon är slopad för såväl awards som betalbiljetter med hänvisningen till att Corona-pandemin. Kanske gamla nyheter, men det var nytt för mig.
Finns det några närmare direktiv om vilka resor det gäller för? Om man exv. vill flytta fram en resa som ligger under våren nästa år; är det ok?
Jag fick betala ändringsavgift idag för star alliance via tallin. Dock för flighter som inte är påverkade (än) av Corona.