Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hur lång tid tar det att få tillbaka skatter och avgifter vid bokning av bonusresa? Bokade precis av en flypremium inom europa-bokning?

Jag sitter och kollar runt på lite flyg till Florida nästa vår/sommar. Har mest suttit på Awardfares och det såg väldigt tomt ut. Klickade in på Awardhacks häromdagen och såg att det inte alls var så få flyg som det verkade. Varför är det skillnad mellan dessa? Är det något jag gör fel på Awardfares? (jag betalar för gold)

Skärmavbild 2019-11-07 kl. 11.07.22.png
Skärmavbild 2019-11-07 kl. 11.07.09.png

Hmm, hittade biljetter från ARN-SIN med SQ på awardFares, men Tallinn såg inga biljetter. Är det ofta så?
Fel av mig, jag såg ARN-DME och DME-SIN, det kunde Tallinn också, men de kunde inte boka dem ben för ben och det gick inte heller att boka den hela vägen.

Jag sitter och kollar runt på lite flyg till Florida nästa vår/sommar. Har mest suttit på Awardfares och det såg väldigt tomt ut. Klickade in på Awardhacks häromdagen och såg att det inte alls var så få flyg som det verkade. Varför är det skillnad mellan dessa? Är det något jag gör fel på Awardfares? (jag betalar för gold)

Visa bifogad bild 99440 Visa bifogad bild 99441

Awardfares söker automatiskt 350+ rutter 60 dagar framåt - vilket du kan läsa om här: Calendar · AwardFares
Vill du söka längre fram så måste du göra en AwardSeach/Custom search - vilket du kan läsa om här: Search · AwardFares

Det förstnämnda ingår kostnadsfritt. Det sistnämnda är en guld- och diamondförmån.

Hej!
Hur hade ni gjort i följande fall:
Förutsättningar EBG och Fly premium Sas plus världen, ska flyga till LAX tor tors-sön om en månad, vill använda eurobonuspoäng och helst flyga business alt sas plus

Tillgänglighet dit: bonusresor i go, plus och business, enligt seatguru 19 platser lediga i business

Tillgänglighet hem: bonusresor i go och plus, enligt seat guru 9 platser lediga i business

Skulle ni köpa plus tor för 60 000 poäng och chansa på att kunna uppgradera för poäng båda vägarna eller köpa business dit och plus hem för 90 000 poäng och försöka uppgradera hemresan?
Det är egentligen på hemresan jag verkligen skulle vilja ha business men så klart jag helst har det båda vägarna.
Hur många poäng brukar krävas för att få igenom en uppgradering från plus som EBG?

Tacksam för vägledning

Toppen