Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tonton

Medlem
Jag kikar på en bonusresa (EuroBOnus) till Cancun/San José/Panama City. Ett av förslagen jag hittar när jag letar är Turkish från Istanbul till Panama City via Bogota. Har någon koll på om jag kommer få betala poäng för resa till Sydamerika? Som jag förstår det är det samma flight hela vägen.

Flög den flighten igår - härlig flight!
Med det sagt så får du betala nordamerika-priset. Det är det som SAS-onlineverktyg tar betalt iaf.
 

Tonton

Medlem
Hej! tänkte passa på att fråga här innan jag ringer kundtjänst - då de nästan garanterat inte kommer att ha koll.

Av olika skäl så vill jag flyga Fuyuan (FYJ) - Harbin (HRB) som trafikeras av Air China.

När jag söker på SAS hemsida, både som Revenuebiljett samt Star Alliance-awardbokningsökningen så säger den att FYJ inte finns som flygplats. Är det så att alla Star Alliance-rutter inte är tillgängliga för eurbonusmedlemmar?

När jag söker awards på United så får jag upp den önskade flighten.
 
Hej! tänkte passa på att fråga här innan jag ringer kundtjänst - då de nästan garanterat inte kommer att ha koll.

Av olika skäl så vill jag flyga Fuyuan (FYJ) - Harbin (HRB) som trafikeras av Air China.

När jag söker på SAS hemsida, både som Revenuebiljett samt Star Alliance-awardbokningsökningen så säger den att FYJ inte finns som flygplats. Är det så att alla Star Alliance-rutter inte är tillgängliga för eurbonusmedlemmar?

När jag söker awards på United så får jag upp den önskade flighten.

Det verkar uppenbart så. Trist! Verkar vara en intressant destination. 15 invånare per km2. Lust att berätta mer kring storyn bakom resan? :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Tonton

Medlem
Hej! tänkte passa på att fråga här innan jag ringer kundtjänst - då de nästan garanterat inte kommer att ha koll.

Av olika skäl så vill jag flyga Fuyuan (FYJ) - Harbin (HRB) som trafikeras av Air China.

När jag söker på SAS hemsida, både som Revenuebiljett samt Star Alliance-awardbokningsökningen så säger den att FYJ inte finns som flygplats. Är det så att alla Star Alliance-rutter inte är tillgängliga för eurbonusmedlemmar?

När jag söker awards på United så får jag upp den önskade flighten.

Uppdatering - ringde SAS. Inga problem att boka. Det här blir skoj om jag bara får ihop det :)

Dock galet dåligt att hemsidan inte klarar av att ens söka på flygplatsen...
 

Attachments

  • Skärmavbild 2019-01-04 kl. 23.39.28.png
    Skärmavbild 2019-01-04 kl. 23.39.28.png
    34,3 KB · Visningar: 189

Leopold

Ny medlem
Startade nog min tråd i fel avdelning.
Om jag har tjänat ihop 60 000 EBP med mitt Amex Elite samt två 2-4-1 & 2 50% vouchers.

Betyder det då att t.e.x jag och min fru kan resa t/r buisness med SAS/Star Alliance för 50 000 EBP gemensamt?

Jag förutsätter att det inte går att använda en andra 50% voucher på 50.000 EBP för att få ner det ytterligare?
Utan det är mer för en andra resa, alternativt för barnen eller bekanta som följer med?
 
Startade nog min tråd i fel avdelning.
Om jag har tjänat ihop 60 000 EBP med mitt Amex Elite samt två 2-4-1 & 2 50% vouchers.

Betyder det då att t.e.x jag och min fru kan resa t/r buisness med SAS/Star Alliance för 50 000 EBP gemensamt?

Nej, riktigt så bra är det inte. Ni kan inte kombinera flera 2-4-1-vouchers på varandra, så en business-resa t/r med SAS till USA eller Asien kostar 100 000 poäng (istället för normala 200 000). En resa med andra Star Alliance-bolag kostar mer, hur mycket är beroende på destination, men där får ni också 50% rabatt på poängkostnaden.
 
Startade nog min tråd i fel avdelning.
Om jag har tjänat ihop 60 000 EBP med mitt Amex Elite samt två 2-4-1 & 2 50% vouchers.

Betyder det då att t.e.x jag och min fru kan resa t/r buisness med SAS/Star Alliance för 50 000 EBP gemensamt?

Jag förutsätter att det inte går att använda en andra 50% voucher på 50.000 EBP för att få ner det ytterligare?
Utan det är mer för en andra resa, alternativt för barnen eller bekanta som följer med?
Ett råd är att läsa första inlägget i varje tråd som är "sticky" i varje delforum som berör din fråga. Tex SAS, Eurobonus, Amex 2-4-1 m.m.
Då kommer nog dom flesta frågor du har bli förklarade då dina frågor redan diskuterats ett antal gånger.
 
Startade nog min tråd i fel avdelning.
Om jag har tjänat ihop 60 000 EBP med mitt Amex Elite samt två 2-4-1 & 2 50% vouchers.

Betyder det då att t.e.x jag och min fru kan resa t/r buisness med SAS/Star Alliance för 50 000 EBP gemensamt?

Jag förutsätter att det inte går att använda en andra 50% voucher på 50.000 EBP för att få ner det ytterligare?
Utan det är mer för en andra resa, alternativt för barnen eller bekanta som följer med?

Ganska enkelt :
1 person t/r SAS Business = 100.000 EBP.
Amex 2-4-1 voucher gör det till 50.000 EBP.

Amex 2-4-1 vouchern kan användas till antingen 1 eller 2 personer.

2 personer t/r SAS Business = 100.000 * 2 = 200.000 EBP.
Amex 2-4-1 voucher gör det till 50.000 * 2 = 100.000 EBP.

Som du själv säger, du kan använda 2 vouchers för totalt 4 personer, alternativt samma personer olika resor, men inte få ner priset till hälften.

// Stefan
 
Toppen