Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har kollat i tråden "Posta din lyckade bokning av bonusresor här" men inte hittat så mycket. Vi vill åka 3 personer i business från Arlanda till Australien (Brisbane/Sydney) januari 2020, sista leg verkar det finnas bäst tillgänglighet med Singapore Airlines. Min fråga är om det är lönt att jag försöker att byta mer än 1 gång i Asien? Jag hade gärna åkt tex via både Seoul och Singapore eller Bali och Singapore. Jag ser att @perhording fick till byte i både Shanghai och Singapore, (skrivet 29 nov 2018)?
som reglerna är nu sedan i somras så verkar det absolut ok med mer än ett byte i Asien, i synnerhet om det är olika zoner, t.ex seoul och singapore. Go for it!

Jag fick informationen av Kristina i Tallin att det är OK med fler byten i samma zon, så länge den kan bedömas som ”most reasonable route”. Och min erfarenhet är att rutten inte alls behöver vara speciellt reasonable, utan det handlar mest om att förhindra ”around the world” resor som hon uttryckte sig. Detta var under samtal den 21 december 2018.

som reglerna är nu sedan i somras så verkar det absolut ok med mer än ett byte i Asien, i synnerhet om det är olika zoner, t.ex seoul och singapore. Go for it!
Flera byten i samma zon ska inte vara några problem så länge de är reasonable. Dock är risken att man stöter på en agent som prompt hävdar att man bara kan boka sådana resor som dyker upp om man söker A till B och inte segment för segment. I de lägena är det bäst att tacka för sig och lägga på luren och ringa igen (HUACA).

Har kollat i tråden "Posta din lyckade bokning av bonusresor här" men inte hittat så mycket. Vi vill åka 3 personer i business från Arlanda till Australien (Brisbane/Sydney) januari 2020, sista leg verkar det finnas bäst tillgänglighet med Singapore Airlines. Min fråga är om det är lönt att jag försöker att byta mer än 1 gång i Asien? Jag hade gärna åkt tex via både Seoul och Singapore eller Bali och Singapore. Jag ser att @perhording fick till byte i både Shanghai och Singapore, (skrivet 29 nov 2018)?

Jag bokade award i förra veckan där hemresan är RAR-SYD-BKK-SIN-FRA, fick ingen som helst kommentar om att det är byte i BKK och SIN.

Däremot kanske inte Brisbane/Sydney-Seoul-Singapore anses vara "most Reasonable Route". Avståndet är mer än dubbelt så långt som att flyga direkt till Singapore.

En allmän uppmaning (kanske onödig för de flesta rutinerade rävarna på forumet men ändå värt att nämna). Var förberedd! Senast jag bokade en award-resa hävdade ”Lisa i Tallinn” (i övrigt mkt bra och kunnig) att det bara fanns eco MUC-FRA-ARN men jag hade då SAS *A bokningssida uppe där det fanns 3 platser i business. Efter lite sökande på datorn hittade hon dessa. :)

Hej,
Hur är det med ändring om voucher 2-4-1 gått ut?
Kan man ändå ändra resan då?
Ex. Resa bokad i C med LH den 2feb och voucher gick ut 31 dec. Kan man då ändå ändra till F om de släpps?

Samma fråga om poängen gått ut? Går det att ändra ändå?

Hej,
Ex. Resa bokad i C med LH den 2feb och voucher gick ut 31 dec. Kan man då ändå ändra till F om de släpps?

Om vouchern gått ut kan du inte ändra.

Om något måste ändras är du tvungen att applicera en ny (giltig) voucher.

Hej,

Samma fråga om poängen gått ut? Går det att ändra ändå?
Likaså förfaller poängen ifall de gått ut, som jag förstått det.

Jag kikar på en bonusresa (EuroBOnus) till Cancun/San José/Panama City. Ett av förslagen jag hittar när jag letar är Turkish från Istanbul till Panama City via Bogota. Har någon koll på om jag kommer få betala poäng för resa till Sydamerika? Som jag förstår det är det samma flight hela vägen.

Jag kikar på en bonusresa (EuroBOnus) till Cancun/San José/Panama City. Ett av förslagen jag hittar när jag letar är Turkish från Istanbul till Panama City via Bogota. Har någon koll på om jag kommer få betala poäng för resa till Sydamerika? Som jag förstår det är det samma flight hela vägen.
är det samma flightnummer med endast ett tekniskt stopp så räknas det inte som transit eller ett av dina totalt 8 segment som är max så det ska inte kosta extra i så fall.

Toppen