Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har någon här flugit till Hawaii med SAS-metall till fastlandet och sedan vidare med annat *A bolag till öarna? Det jag försöker få fram är vad skatterna skulle bli ungefär.
Jag funderar på att boka en ekonomi med 2-4-1 för 55.000 poäng och kanske spara ca 6000-7000kr.
Känns inte som direkt bra utnyttjande av en 2-4-1 voucher om den ändå inte kommer att brinna inne. Som @Dr. Miles säger så är skatterna väldigt låga med SAS + United inom USA, vi pratar några hundralappar totalt. Allt beror självklart på vad du kan hitta för priser till Hawaii om du köper biljetten.

Jag är ganska säker på att jag läst om ett trick så att man kan se bara business award resor hos sas.se från någon wizard här. Jag har dock haft otur med sökningarna (eller så är det mitt minne som spökar). Någon som har info på hur man kan söka efter detta?

Tja,

menar du denna ?
SAS business award availability - Travelhacks

Cred till @LSH som gjort den

Tack! Tyvärr så lyckades jag inte hitta något passande. Tänkte fly den svenska "sommaren" med dottern (12 år) någonstans i USA ett par dagar så snart som möjligt. Letade till och med på någon open jaw men det verkar vara lite svårt...
Hade varit roligt att hitta någon trevlig business dit i alla fall. Hem hade det kanske funkat med Plus.

Tack! Tyvärr så lyckades jag inte hitta något passande. Tänkte fly den svenska "sommaren" med dottern (12 år) någonstans i USA ett par dagar så snart som möjligt. Letade till och med på någon open jaw men det verkar vara lite svårt...
Hade varit roligt att hitta någon trevlig business dit i alla fall. Hem hade det kanske funkat med Plus.
Hur många poäng har du tillgängliga? Någon voucher? Nu blir ju detta lite offtopic men finns ju LH First FRA-ORD för 2 pax måndag nästa vecka (24/7) och hem måndag 31/7 i First finns även 2 platser enligt United. 150k poäng för 2 pers med vouchern

Vad har jag för möjligheter/rättigheter om följande ändring har skett på en bokad awardresa med 2 st 2-4-1 vouchers.

Hemresa: MRU-JNB JNB-CAI CAI-CPH CPH-GOT.

JNB-CAI
är nu inställd. Jag har enbart blivit ombokad till nästa dag för detta ben men står kvar med samma datum för resterande del av hemresan.

Vad sker om det inte finns awardplatser för resterande delar av resan när jag ringer in, är de skyldiga att lösa biljetter ändå?

Och vad sker om det finns platser men bara i ekonomi när familjen är bokad i C?

Last edited:
Hur många poäng har du tillgängliga? Någon voucher? Nu blir ju detta lite offtopic men finns ju LH First FRA-ORD för 2 pax måndag nästa vecka (24/7) och hem måndag 31/7 i First finns även 2 platser enligt United. 150k poäng för 2 pers med vouchern

Har tyvärr bara 105k i poäng, dock en voucher som går ut vid nyår som jag behöver göra av med. Kikade lite på Business-platser på Uniteds sida och hittade någon Lufthansa, UA osv, med då från tex Frankfurt osv. Får väl köpa till de extra 5k i värsta fall.
Hittade dock en resa till Chicago och hem från Boston på Sas...

Har tyvärr bara 105k i poäng, dock en voucher som går ut vid nyår som jag behöver göra av med. Kikade lite på Business-platser på Uniteds sida och hittade någon Lufthansa, UA osv, med då från tex Frankfurt osv. Får väl köpa till de extra 5k i värsta fall.
Hittade dock en resa till Chicago och hem från Boston på Sas...
Det låter som en bra plan! Lycka till och hoppas du och dottern får en fin resa :)

Toppen