Senaste nytt

Fråga - ExpertFlyer och SK943

Tamas

Medlem
Gårdagens inställda 943 var en trasig kärra. Piloten pratade om att det antingen var en gatebridge som trasat planet eller catering-vagn eller liknande som gett den en smäll. Airbus hade lagat, men ville sen röntga för att se att allt var 100% och det fanns det inte tid till. Crew satt i gaten när jag skulle gå ombord. Så det var bara att snällt vända och åka hem igen. Aningen störigt att det inte finns nån service desk för SAS på E-gatesen i CPH för övrigt.
Blev automatiskt ombokad på samma flight dagen efter (idag), vilket inte funkar för mig. Tråkigt att de inte kunde sätta mig på en annan sas-kärra till staterna igår (jag skulle till dfw). Antar att det beror på att Plus var fullt överallt och de inte ville putta ner mig till coach.

//Alexander
Kunde du inte kolla med gate eller ticketing, alt. telefonsupport om de inte kan boka om till nåt annat?

Det finns dussintals *A över Atlanten och SAS är nog skyldig att boka om dig till nästa möjliga. De bara inte gör det och om du bara åker hem de tackar och bockar.

Jag tror faktiskt att du hade kunnat komma till DFW igår.
 

palmen

Moderator
Kunde du inte kolla med gate eller ticketing, alt. telefonsupport om de inte kan boka om till nåt annat?

Det finns dussintals *A över Atlanten och SAS är nog skyldig att boka om dig till nästa möjliga. De bara inte gör det och om du bara åker hem de tackar och bockar.

Jag tror faktiskt att du hade kunnat komma till DFW igår.
Problemet är den sena avgången vid 16 från CPH. Det finns inte många möjligheter att hinna över Atlanten så sent på dagen, speciellt inte som det krävs en connection till en större hubb inom Europa vilket man får räkna med tar minst 3-4h att lösa för att vara redo på annan flygplats.

1h för boka om och komma med nästa möjliga flight.
2h flygtid till annan hub.
1h för byte på flygplatsen.

Antalet flighter från Europas till USA efter 20 är extremt få, finns några möjligheter, men sen ska det även på en connection inom USA på det med allt som krävs vad det gäller immigration mm.
 

Tamas

Medlem
Problemet är den sena avgången vid 16 från CPH. Det finns inte många möjligheter att hinna över Atlanten så sent på dagen, speciellt inte som det krävs en connection till en större hubb inom Europa vilket man får räkna med tar minst 3-4h att lösa för att vara redo på annan flygplats.

1h för boka om och komma med nästa möjliga flight.
2h flygtid till annan hub.
1h för byte på flygplatsen.

Antalet flighter från Europas till USA efter 20 är extremt få, finns några möjligheter, men sen ska det även på en connection inom USA på det med allt som krävs vad det gäller immigration mm.
Det är helt sant. Swishade förbi min hjärna att beslutet kom medan boarding var redan igång.
 

Carlos

Medlem
Hej

Är bokad på SK943 CPH - ORD nu i veckan. både SK943 och 944 har ställts in två gånger nyligen och jag funderar på om det är pga låg beläggning? Jag har ingen erfarenhet av ExpertFlyer, så min fråga är .. kan jag tolka nedan som att det är väldigt glesbelagt ?

Visa bifogad bild 138299
När du är inne på expertflyer så ser du ju antalet platsers som är till salu i alla bokingsklasser. Ser du 9 på allt så kan man anta att det är rätt glest.
 
Lånar tråden, hur ser bokn läget ut på SK944 den 21/2?
Är det 9 platser minst till salu i biz?
Screenshot 2023-02-04 at 11.52.18.png


Det finns det...
 

Attachments

  • Screenshot 2023-01-28 at 12.25.22.png
    Screenshot 2023-01-28 at 12.25.22.png
    76,4 KB · Visningar: 63

palmen

Moderator
Hej!

Någon vänlig själ med EF som kan kan kolla MCT?

SIN
SQ-SQ I-I

(MAN-CPH-HKT)

Vore kanonsnällt!
STANDARD.D/D...D/I...I/D...I/I.
ONLINE .30 1.00 1.30 1.30
OFFLINE .30 1.00 1.30 1.30

SQ-SQ II 1.30 FLT 5643 - 5643 - ALL CDS ** - **
SQ-SQ II .50 FLT 469 - 469 - FLT 4281 - 4281 CDS N/A - **
TRM ** - 3
SQ-SQ II .50 FLT 4282 - 4282 - FLT 402 - 402 CDS ** - N/A
TRM ** - 3
SQ-SQ II .50
 
Toppen