Senaste nytt

Formel 1 events med BusinessClass

Singapore Airlines A380 är nog bland det bästa man kan flyga om man ska åka Economy dock.
Den tror jeg godt vi kan udvide til Singapore Airlines A380 helt generelt :cool:

Pakken ligner meget en af dem der blev præsenteret her: http://www.businessclass.dk/forum/threads/singapore-airlines-ferrari-event-i-københavn.16550/

Der var noget video og en gennemgang af programmet og jeg vil sige ud fra det materiale jeg har set, at det er et dyrt arrangement men det er absolut alle pengene værd! Hvis man er interesseret i F1 (og lidt fest og glade dage :D) er det absolut et super arrangement, specielt på grund af hotellets suveræne beliggenhed men også de ret eksklusive arrangementer der indbydes til. Hvis man har tid og penge ville jeg helt sikkert kigge nærmere på dette arrangement!

Abu Dhabi arrangementet ser jeg frem til at høre mere om, det er ret bekvemt med kun 5-6 timers flyvning istedet for 12-13 timer.

Selvom jeg meget gerne ville deltage i begge arrangementer tillader kalender og pengepung det desværre ikke i år, men forhåbentlig ser det bedre ud næste år :)

Singapore fungerar inte då jag är i Kina då. Men jag är intresserad av Abu Dhabi eventet då det ligger bättre i tiden. Väntar på ett ca pris från Martin.

Intressant med en hel del aktiviteter.
Men speciellt Singaporedelen är ruskigt dyr.
Jag utgår från att det bygger på delade dubbelrum, och i så fall får man betala ca 50 000 SEK för ett dubbelrum i fyra nätter, samt div arrangemang för två personer.
Värderar man arrangemangen till ca 5 000 SEK/person kostar alltså rummet ca 10 000 SEK/natt...
Och till detta kommer sen resan, som man med tanke på flygtiden bör göra i C, samt div annat uppehälle etc.

Nu vet jag inte vad det kostar, men det är ju specialpaket och dessa är inte billiga. Sen inkluderas flygresa i priset, så det tillkommer inte. Men, jag skulle nog räkna med hotellpris på minst 6.000kr per natt, så det är inte speciellt dyrt faktiskt. Mycket pengar, absolut, men inte speciellt dyrt mot vad du skulle få betala om du arrangerade allt själv.

Nix, flyg ingår inte i räkneexemplet ovan, det bygger på att man drar bort de erbjudna 6 000 DKK från paketet om 26 000 DKK och ordnar flyg själv.

Jag har varit på F1 i Monaco 13 gånger, och då ordnat allt själv, och aldrig kommit i närheten av sådana summor. Inte ens där brukar man behöva lägga 10 000 SEK/natt för ett dubbelrum, och weekendpass till terrasser etc med skumpa går att ordna för runt 5000 SEK/pax.
Och då är Monaco det absolut hetaste o dyraste av alla GP:n.

okej, jag kollade lite mer. Jag trodde Ferrari VIP package innebar något speciellt, men det verkar mer vara att de får använda Ferraris namn här. Ferraris egna VIP-paket kostar ju 6600 euro för Singapore. Detta verkar inte innehålla något annat än access till takterassen och champagne, så jag är nog benägen att hålla med.

okej, jag kollade lite mer. Jag trodde Ferrari VIP package innebar något speciellt, men det verkar mer vara att de får använda Ferraris namn här. Ferraris egna VIP-paket kostar ju 6600 euro för Singapore.
Då snackar vi om en annan planet. Ferraris VIP-paket brukar innehålla längre besök i depåboxen med bilarna, föredragningar av någon teamchef, möten och fotograferingsmöjlighet med Alonso/Räikkönnen, presenter etc.
Plus förstås skumpa, käk etc i Ferraris VIP-tält inne i depån.

(För ytterligare några Euros har jag t o m blivit erbjuden att flyga med Ferraris chartrade plan för sin crew från Bologna till europeiska lopp.)

I aktuellt paket kommer du inte i närheten av depån, Ferrarianknytningen verkar mest bestå i att några gubbar från Ferrariåterförsäljaren i Danmark är värdar på terrassen....

Kommer hem från Dubai i början av Nov. men om priset är rätt finns
kanske möjlighet att hänga på. Har också varit på en del F1 lopp och
då haft full access till i princip allt såsom, Depå, MB VIP läktare, föredrag
av stallchefer & förare, direkt linje på autobahn med polis eskort t&r banan,
åka med en DTM bil på både Hockenheim & Nürnburgring mm. allt i samma pkt.
Men då betalade jag inte själv utan det var bjudresa av MB.:D Men det var säkert
inte billigt direkt.

Dessutom fick vi en utbildning i avancerad bilkörning på köpet. Det var tider det.....

Toppen