Senaste nytt

Formel 1 events med BusinessClass

Vi tittar på två events under hösten - väldigt tidigt i planeringen fortfarande. Om dessa events blir lyckade kommer vi nog se ett mer komplett schema för 2015.

- Singapore Grand Prix 19-21 September: Singapore F1 - 2014 Formula 1 Night Race - Singapore Grand Prix
- Abu Dhabi Grand Prix 21-13 November: 2014 Abu Dhabi Grand Prix - Yas Marina

Min tanke är att vi arrangerar detta i samarbete med två välkända flygbolag, väljer ett hotell och vi har en partner som är väldigt duktiga på events som detta.

Jag vet att många av er har egna önskemål vad gäller flyg & hotell så jag har varit tydlig med att den som vill ska kunna välja bort det ena eller det andra och endast boka själva eventet om man vill flyga på poäng, boka hotell på poäng eller välja egna resvägar etc.

Dags för en uppdatering; jag börjar med att förklara tankegångarna i denna diskussion.

Jag får i princip dagligen förslag på olika former av partnerskap och events; många är intresserade av att komma i kontakt med er medlemmar som är lite speciella :)

Denna gång var det dels ett flygbolag som erbjuder ett färdigt paket till våra medlemmar, dels ett eventföretag som arrangerar F1 resor. Jag kollade intresset med er genom denna tråd och det verkar finnas ett stort intresse; åtminstone innan priserna blir publika.

Min ambition att hålla resorna helt "öppna" i form av val av hotell, flygbolag etc gör det extra komplicerat.

Jag vill inte heller stå som arrangör själv under 2014; det är för tidskrävande och kostsamt. Däremot följer jag gärna med på resan och har kul med er alla!

Vad som händer 2015 hänger nog mycket på resultatet av årets två events, finns intresset och om det går att få riktigt bra arrangemang så kan det här bli inarbetat och jättebra.

Imorgon tänkte jag starta två nya trådar; en tråd för Singapore 2014 och en tråd för Abu Dhabi 2014.

Det första eventet går av stapeln om en månad i samarbete med Singapore Airlines och DiscoveryTravel i Danmark. Dom har tagit fram paket enligt följande (priser i DKK) inklusive Singapore Airlines A380 flight via Frankfurt till Singapore:

Skärmavbild 2014-08-12 kl. 16.56.47.jpg

På vår begäran kommer även motsvarande paket utan flygbiljetter för den som vill åka ner på egen hand på poäng; dessa priser räknar jag med att få imorgon bitti.

För årets sista F1 lopp i Abu Dhabi samarbetar vi med Daniel Frendegard på Formel 1 resor - med upplevelsen i fokus | F1 Resor med F1resa som har lång erfarenhet av den här typen av events. Här kan vi själva påverka paketet mer.

Planen för Abu Dhabi är att flyga ner torsdagen den 20:e November till Dubai och hem måndagen den 24:e November. Här pågår diskussioner med flygbolag och hotell fortfarande. Lördagen den 22:a pågår en mängd aktiviteter på Yas Marina banan inkl kvalet inför F1 loppet. På söndagen startar loppet sent på eftermiddagen och på kvällen är det en stor show med liveframträdanden etc.

På måndagen finns det tankar att hyra en stor Yacht :)

Ytterst intressant! Bra initiativ @Martin Björnström !

Jag tror dock för min del att september är lite för nära inpå men datumen i november ser mer lovande ut då jag faktiskt har ett perfekt skiftbyte just då o mer eller mindre slipper ta ut några semesterdagar :)

Ett besök på Ferrari World lär ju va ett måste och pröva deras nya berg och dalbana som nu är rankad snabbast i världen med en topphastighet på 240km/tim

Ferrari World Abu Dhabi | World's largest indoor theme park | Official site

Är de Emirates som gäller till Dubai då gissar jag?

Toppen