Senaste nytt

Flying Blue reggar poäng trots EBG nummer uppgett

CPH-CDG-PVG med Airfrance EB poängen kom in rätt
PVG-AMS-CPH med KLM här kom poängen in rätt på AMS-CPH medans PVG-AMS kom in på FB.

Allt på samma bokning, ombokning utfördes av SAS eftersom de lade ner sin linje. Hustruns poäng på samma bokning kom alla in rätt.

Korrekt EB nummer på samtliga boardingpass, har mailat diamondsupporten.
Nu har poängen hamnat rätt, när jag väl kom till rätt adress på Flying Blue <flyingblue.europe@airfrance-klm.com> blixtsnabba svar inom 15 minuter - här har SAS mycket att lära i responsetid. När jag väl skickat till EBD supporten gick det trögare, flera mail fram och tillbaka under några timmar men bra tempo mot vad man är van vid - eloge till agenten - som jag fick utbilda i att "C" faktiskt kan vara en bokningsklass inte bara ett uttryck för business.
 
Hittar ingen bra tråd att ställa frågan i men denna var närmast.
Om man har en resa bokad via SAS men LOT flyger ett ben, Kan man då lägga in sin Senator status på första benet med LOT eller måste alla 4 ben (2 ut med SAS och 2 hem 1med LOT 1 med SAS) vara med senator inlagt då? Kunde hitta på LOTs websida hur man kunde lägga till det där?
 
Hittar ingen bra tråd att ställa frågan i men denna var närmast.
Om man har en resa bokad via SAS men LOT flyger ett ben, Kan man då lägga in sin Senator status på första benet med LOT eller måste alla 4 ben (2 ut med SAS och 2 hem 1med LOT 1 med SAS) vara med senator inlagt då? Kunde hitta på LOTs websida hur man kunde lägga till det där?
Ja det är möjligt att ha olika på olika flyg. Hur man lägger in det vet jag dock inte, borde gå lösa på flygplats om inte annat
 
Hade samma problem när jag flög med KLM/AF nu i maj/juni (bokat genom KLM). Gjorde misstaget att boka biljetten när jag var inbokad på mitt FlyingBlue-konto på KLM:s hemsida, men registrerade därefter EBG genom SAS-appen och tog kontakt med KLM:s kundtjänst för att de skulle ta bort alla referenser till FlyingBlue. Dubbelkollade även vid incheckningen att FlyingBlue inte var registrerat och fick svaret att det var EBG som var registrerat (vilket även stämde överens med antalet incheckade bagage, loungeaccess m.m.). Trots allt detta hamnade poängen på FlyingBlue efter hemkomst och jag var tvungen att ringa till KLM:s kundtjänst som givetvis påstod att jag hade gjort fel men att de kunde göra ett undantag och radera mina FlyingBlue-poäng. (Jag har inte begärt poängen hos SAS ännu eftersom detta inte är möjligt tidigare än 15 dagar efter resan, trots att det står 8 dagar på deras hemsida). Jag tror att mitt misstag var att jag checkade in med hjälp av KLM-appen, men det är bara en killgissning. Eftersom jag inte samlar FlyingBlue-poäng så kommer jag att radera mitt konto för att slippa detta strul i framtiden.
 
Hade samma problem när jag flög med KLM/AF nu i maj/juni (bokat genom KLM). Gjorde misstaget att boka biljetten när jag var inbokad på mitt FlyingBlue-konto på KLM:s hemsida, men registrerade därefter EBG genom SAS-appen och tog kontakt med KLM:s kundtjänst för att de skulle ta bort alla referenser till FlyingBlue. Dubbelkollade även vid incheckningen att FlyingBlue inte var registrerat och fick svaret att det var EBG som var registrerat (vilket även stämde överens med antalet incheckade bagage, loungeaccess m.m.). Trots allt detta hamnade poängen på FlyingBlue efter hemkomst och jag var tvungen att ringa till KLM:s kundtjänst som givetvis påstod att jag hade gjort fel men att de kunde göra ett undantag och radera mina FlyingBlue-poäng. (Jag har inte begärt poängen hos SAS ännu eftersom detta inte är möjligt tidigare än 15 dagar efter resan, trots att det står 8 dagar på deras hemsida). Jag tror att mitt misstag var att jag checkade in med hjälp av KLM-appen, men det är bara en killgissning. Eftersom jag inte samlar FlyingBlue-poäng så kommer jag att radera mitt konto för att slippa detta strul i framtiden.
Problemet är FQTV/S där båda måste ändras men i ditt fall har man enbart ändrat den ena, dvs den del som ger dig förmåner, men inte ändrat delen om vart poäng ska krediteras.
 
Toppen