Hade samma problem när jag flög med KLM/AF nu i maj/juni (bokat genom KLM). Gjorde misstaget att boka biljetten när jag var inbokad på mitt FlyingBlue-konto på KLM:s hemsida, men registrerade därefter EBG genom SAS-appen och tog kontakt med KLM:s kundtjänst för att de skulle ta bort alla referenser till FlyingBlue. Dubbelkollade även vid incheckningen att FlyingBlue inte var registrerat och fick svaret att det var EBG som var registrerat (vilket även stämde överens med antalet incheckade bagage, loungeaccess m.m.). Trots allt detta hamnade poängen på FlyingBlue efter hemkomst och jag var tvungen att ringa till KLM:s kundtjänst som givetvis påstod att jag hade gjort fel men att de kunde göra ett undantag och radera mina FlyingBlue-poäng. (Jag har inte begärt poängen hos SAS ännu eftersom detta inte är möjligt tidigare än 15 dagar efter resan, trots att det står 8 dagar på deras hemsida). Jag tror att mitt misstag var att jag checkade in med hjälp av KLM-appen, men det är bara en killgissning. Eftersom jag inte samlar FlyingBlue-poäng så kommer jag att radera mitt konto för att slippa detta strul i framtiden.