Senaste nytt

Flying Blue reggar poäng trots EBG nummer uppgett

chaeger

Ny medlem
Hej!
Någon annan som har problem med att AF/KL reggar poäng i Flying Blue och inte i Eurobonus även om mitt EBG-nummer står på mitt boardingkort. Jag fick alla perks som Elite Plus (givet guldkort hos SAS) så mitt nummer var reggat ARN-AMS-SXM-CDG-ARN men ändå får jag poäng i Flying Blue-programmet. Ursprungligen var mitt Flying Blue reggat på bokningen men ändrade det då SAS gick över i Skyteam och det står också på mitt boardingkort. Vill ha poängen till Eurobonus. Någon annan som varit med om liknande och hur fick ni styr på det? Omöjligt få tag på SAS (som vanligt) och Flying Blue svarar inte heller.

Hur ändrade du bokningen till Eurobonus? Det brukar rekommenderas att även om man ändrar online och allting ser bra ut, så ska man gå och fråga vid check-in/lounge/gate att de kollar att det är utbytt på alla ställen i bokningen. För det är väldigt svårt att få flygbolagen att omkreditera redan registrerade poäng, jag tror folk här inne kan bekräfta det. Så det kan vara att du får lägga det på "shit happens" kontot, tyvärr.

Ett trick som en del hävdar funkar, är att rensa bort FFP från bokningen helt, spara och sedan gå in igen och regga det program du vill ska krediteras. Dvs att direkt byta från ett program till ett annat kan lämna kvar "skit" i bokningen. Om du inte känner till termerna FQTS och FQTV så kan det vara intressant att läsa på sig lite om det, och varför det kan gå fel.

Du har onekligen enbart ändrat för nyttjande av förmåner, inte för kreditering av poäng. Detta är två skilda saker och heter FQTV och FQTS.

Man läser om detta rätt ofta när folk blandar program i en bokning och sen krediteras det någon annan stans än vad man önskade.

Du har onekligen enbart ändrat för nyttjande av förmåner, inte för krrdotering av poäng. Detta är två skilda saker och heter FQTV och FQTS.

Man läser om detta rätt ofta när folk blandar program i en bokning och sen krediteras det någon annan stans än vad man önskade.
Kul att du just kommenterade detta häromdagen !

Jag har märkt att om man lägger till en bokning i KLM appen, så lägger den automatiskt till ditt FB nummer och därmed skriver över tidigare program.
Den skriver inte bara över utan det blir dubbla program vilket strular till det när man ska göra ändringar så som sittplats eller matval.
Var tvungen att kontakta Korean Air för att reda ut varför jag inte kunde välja mat på mina flyg, då sa deras support att det jag hade både Eurobonus och flying blue inlagt, så fort dom tog bort mitt flying blue kunde jag välja sittplatser och mat utan problem!

Jag har en resa med KLM till DUS via AMS om någon vecka som jag lagt in i KLM appen. Var osäker på vilket program som reggades på bokningen så jag ringde in för att säkerställa att det var mitt EB nummer. Fick som svar lite kort att ”jaja” det är ditt EB nummer som är reggat och det är dit dina poäng kommer krediteras. Har försökt att verifiera detta i appen men hittar inget, på webben KLM my trip > profil > lojalitets program så är det bara FB och mitt FB-nummer. Kan jag ta reda på detta i förväg eller är det först vid check-in?

Toppen