Senaste nytt

Flygbolag som inom Europa erbjuder äkta Business-klasssäten?

Är det inte något bolag som har flyttbara armstöd i sidled för mittsätet, så att när man bygger sin seat-block-business så blir fönster och gångsätet 5-7cm bredare? Vill minnas att jag sett det någonstans, men inte de senaste åren. Kanske var i Asien...
Om det är detta du menar så har Aegean det. Bilden är från början av juni i år.
1d859bcf15476d32a1158e26dcfa1ee6.jpg

Iberia har väl (hade?) regelbunden trafik med A340 mellan Madrid och London som erbjöd riktiga C-säten.

British Airways fick väl en del från British Midlands som användes på rutterna till forna Rysslandsrepubliker och ibland inom Europa. Men jag har för mig att dessa är borta nu. Sträckan LCY-SNN får man inte flyga separat så även om den faller inom Europa så kan den knappast räknas ;)
Åkte MAD-LHR med A340 och kändes verkligen som en riktig flygning med film, mat och dryck och riktig avkoppling, De senaste gångerna jag flugit ARN-MAD så har det varit riktiga fåtöljer i Business och de enligt min bokning för min resa i juli är det samma konfigurering, en bra produkt tycker jag.

Åkte MAD-LHR med A340 och kändes verkligen som en riktig flygning med film, mat och dryck och riktig avkoppling, De senaste gångerna jag flugit ARN-MAD så har det varit riktiga fåtöljer i Business och de enligt min bokning för min resa i juli är det samma konfigurering, en bra produkt tycker jag.

Det här?
Det är de enda av deras narrowbody som har sådana säten
Iberia revamps mid-haul business class - Business Traveller – The leading magazine for frequent flyers

Intressant om de använder de planen på den sträckan, jag har undvikit A319 och valt A321
för jag har antagit att det varit de som kommer från Air France och har slimline säten med mikroskopisk benutrymme.

Meridiana verkar fortsatt erbjuda "riktiga" business class-säten på europaresor längre än 3h30min (jag ringde och frågade, men otydligt exakt vilka rutter).
Vet inte hur många linjer som ens kvalar in på premisserna.

12 säten på dessa flyg, enligt hemsidan. De har gamla plan, så denna förmån lär ryka iom Qatars förvärv av bolaget.

Toppen