Canadien
Medlem
Nä, har märkt att det är ganska sparsmakat med C till MIA. Dock desto mer på andra destinationer.
Den stora nackdelen med Plusgrade är ju att det är ett lotteri. Man kan inte räkna med något förrän någon dag innan vilket för mig är för sent. De skulle haft lite fler möjligheter helt enkelt.
Hade man exempelvis kunnat kombinera ihop en köpt biljett i Y med en tillgänglig bästa-priset-biljett i I och därmed både betalat Y-priset i pengar (jobb) och I-priset i poäng (privat) och då tjänat in poäng för Y men rest i I (C) så hade de fått betalt för två biljetter och kunnat sälja Y-biljetten igen... För mig hade jag då fått betala fullt poängpris men hade fått baspoängen som plåster på såren för en outnyttjad economybiljett.
Du kan söka fram avgångar där SAS har tillgång i I-klass (Business) sedan köpa en biljett i Plus på samma flight och uppgradera den som Star Alliance Upgrade. Detta kräver dock att din plusbiljett är i klass Y, S eller B. D v s de billiga A-klass går ej att upgradera på detta sätt. Det är fast pris 35000 poäng för Plus->Business och den går igenom direkt om det finns tillgång.