Senaste nytt

Flyg har störtat ifrån Bangkok Thailand till Sydkorea

Ska inte landningsställen kunna fällas ut utan att hydrauliken fungerar?
Dom ska ju kunna fällas ut med hjälp av dragningskraften eller har jag missförstått det?

Dom ska ju kunna fällas ut med hjälp av dragningskraften eller har jag missförstått det?
Stämmer, vad jag förstår. Pilot blog-killen på Youtube går igenom det så att till och med jag (kanske) förstår. Man måste släppa manuellt på ett vred (eller var man ska kalla det).

Stämmer, vad jag förstår. Pilot blog-killen på Youtube går igenom det så att till och med jag (kanske) förstår. Man måste släppa manuellt på ett vred (eller var man ska kalla det).
Ja och detta är ju något som borde lärts ut tidigt i kariärren och sitta i ryggmärjen på en pilot, så konstigt att man inte gjorde det...
Men undersökningen får väll visa mer senare

• Gilla
Reactions: hco
Jo: Video vid manuell hantering.

Försöker undvika att spekulera, men efter att ha läst kommentarer från vissa piloter av liknande plan så står även dom frågande till varför man går in för landning efter halva banan med hjulen uppe.
Det man vet är ju birdstrike och mayday, möjligt bero både på vad som skett att det är så mycket varningar i cockpit att man förbiser och missar att man inte tagit ut hjulen.

Tragisk olycka. Undra hur hög hastigheten var när de åkte in i stängslet/betongen. Såg ut att gå ganska snabbt!

Läste någonstans att Ryanair har haft maskinen innan den såldes vidare, vet inte om det stämmer.

Toppen