Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Johnnyboy

Medlem
Det är via SAS MC du ser det, under Eurobonus-fliken i appen. Om det nu inte går att få fram enkelt på SAS sida också, men i så fall är det något jag missat.
I appen får jag enbart upp de poäng som är intjänade via kortet. Eller är jag fel ute?
Tidigare gick det att se på sas.se under kreditkort hur antalet poäng på en 12 månaders åg om man var inloggad.
 

Tomas E

Medlem
Jag har dessvärre enbart vanliga MasterCard, kan det möjligen vara problemet då jag enbart ser mitt totala saldo samt intjänat via kortet.
Då har du väl inte FlyPremium?
Edit: Ser att frågan var om det var dags att skaffa MC Premium igen. Du får nog själv gå in på SAS webbplats, gå till din Eurobonus-sida, välja "Exportera till Excel" och sedan summera ihop hur din löpande intjäning ser ut.
 
Last edited:
50%-rabatten på FlyPremium-gränserna upphör den 1 mars, men man kan sedan åtnjuta den nivå man hade 28 feb i ett år till. Ur dagens mejl från SAS:

"FLY PREMIUM I 2022
Intjäningskravet för Fly Premium har varit 50% lägre än normalt det senaste året. Kampanjen gäller till den 1/3 2022. Men även efter detta datum kan du glädja dig åt den lägre nivån. I SAS Mastercard-appen kan du enkelt se din nuvarande Fly Premium-nivå och hur länge den gäller.

Med SAS EuroBonus Mastercard Premium får du Fly Premium
 

smookeo

Ny medlem
Jag har aldrig bokat en resa genom Fly Premium eftersom jag historiskt sett endast haft AMEX, nu har jag dock skaffat SAS Mastercard och hittat en resa som jag är intresserad av.
Jag har (med den 50% lägre intjäningsnivån) lyckats få den högsta nivån, dvs att jag kan boka Business och betala för GO.

I denna resa som bokats lyckades jag endast hitta Business åt ena hållet, och sedan Plus åt andra.
Om det skulle dyka upp en biljett i Business som passar och som jag då skulle vilja byta mot min Plusbiljett, går det att göra via kundtjänst/online?

Har läst att det är olika interface för bokning och ombokning som gör att ombokningen inte tar med Fly Premium-rabatten om jag skulle göra denna ändring?
Men det kanske tom. är så att det inte går att göra den ombokningen vi a kundtjänst heller?
Någon som har erfarenhet av detta?
 

zippan

Medlem
Jag har aldrig bokat en resa genom Fly Premium eftersom jag historiskt sett endast haft AMEX, nu har jag dock skaffat SAS Mastercard och hittat en resa som jag är intresserad av.
Jag har (med den 50% lägre intjäningsnivån) lyckats få den högsta nivån, dvs att jag kan boka Business och betala för GO.

I denna resa som bokats lyckades jag endast hitta Business åt ena hållet, och sedan Plus åt andra.
Om det skulle dyka upp en biljett i Business som passar och som jag då skulle vilja byta mot min Plusbiljett, går det att göra via kundtjänst/online?

Har läst att det är olika interface för bokning och ombokning som gör att ombokningen inte tar med Fly Premium-rabatten om jag skulle göra denna ändring?
Men det kanske tom. är så att det inte går att göra den ombokningen vi a kundtjänst heller?
Någon som har erfarenhet av detta?
Du får ringa in. Eller om du är väldigt modig, avboka och sen boka igen.
 

Gus

Medlem
50%-rabatten på FlyPremium-gränserna upphör den 1 mars, men man kan sedan åtnjuta den nivå man hade 28 feb i ett år till. Ur dagens mejl från SAS:

"FLY PREMIUM I 2022
Intjäningskravet för Fly Premium har varit 50% lägre än normalt det senaste året. Kampanjen gäller till den 1/3 2022. Men även efter detta datum kan du glädja dig åt den lägre nivån. I SAS Mastercard-appen kan du enkelt se din nuvarande Fly Premium-nivå och hur länge den gäller.

Med SAS EuroBonus Mastercard Premium får du Fly Premium
Fattar jag det rätt att det är bra att komma upp i 100 000 poäng innan sista mars? Jag behöver alltså fixa 12000 poäng? Enklast är kanske att föra över coop-poäng? Kan jag också föra över poäng från min frus EuroBonuskonto till mitt konto?

Screenshot_2022-02-03-00-19-19-563_com.sebkort.sase.jpg
 
Toppen