Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Kundtjänst sa att jag hade 48000 poäng. Du menar att om jag skaffar kortet så kan det visa både mer och mindre?
Jag skulle kontrollräkna på Eurobonussidorna. Men med så få poäng är du ju ändå långt ifrån de högre nivåerna på kortet.

• Gilla
Reactions: Gus
Informationen från i somras gör gällande att i oktober ska det vara möjligt att boka enkelresor, open jaw, mixade bokningsklasser osv. med Fly Premium.
Har någon hört nåt mer om detta?

Lyckades boka om en vanlig t/r med Fly Premium till open jaw genom kundtjänst. Först var det stört omöjligt (systemet sa ifrån). Jag hänvisade dock till beskedet nämnt ovan och killen i kundtjänst höll med om att det skulle vara tillåtet. Systemet accepterade det inte men han löste det ändå. Bra service!

• Gilla
Reactions: Gus
Lyckades boka om en vanlig t/r med Fly Premium till open jaw genom kundtjänst. Först var det stört omöjligt (systemet sa ifrån). Jag hänvisade dock till beskedet nämnt ovan och killen i kundtjänst höll med om att det skulle vara tillåtet. Systemet accepterade det inte men han löste det ändå. Bra service!

Det funkar att göra på hemsidan

Nu går det i alla händelser att boka en enkelresa i business och få rabatten. Åtm ut från Skandinavien. När jag försöker boka en resa från USA till Stockholm går det dock inte, mycket irriterande. Får väl boka upp den ändå och ringa och ändra, och få tillbaka poäng. Det borde väl funka?

Nu går det i alla händelser att boka en enkelresa i business och få rabatten. Åtm ut från Skandinavien. När jag försöker boka en resa från USA till Stockholm går det dock inte, mycket irriterande. Får väl boka upp den ändå och ringa och ändra, och få tillbaka poäng. Det borde väl funka?

Det har funkat ett par veckor för mig.
Men bara från Skandinavien som du säger

Jag ringde SAS om precis detta för ett par veckor sedan. Infon jag fick var att det ska redan vara bestämt att det ska bli möjligt att applicera rabatten på enkelresor från USA/Asien men att det inte har hunnit implementerats ännu. Någon tidsplan hade han inte.

Jag bokade min enkelresa utan rabatten så länge. Jag frågade om det är möjligt att få tillbaka poängskillnaden när det väl är live, och fick som svar att "Ja då, det ska vi isåfall kunna fixa". Man vill ju gärna inte avboka och boka på nytt ifall SAS bestämmer sig för att automatiskt dra tillbaka award-platsen.

Toppen