Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Har någon tips på extrapoäng som genereras relativt omgående

Åk flygbuss 3 ggr (99p per gång). Flytoget i Oslo går också snabbt. Poäng för flygresor går också ganska snabbt, oftast 2-7 dagar.
Köp en bonusresa och avboka den sedan. (Om den buggen finns kvar att FlyPremium ökades av detta)

Har nu 232 eurobonuspoäng kvar till nästa flypremiumnivå. Två frågor:

Aktiveras nästa nivå direkt, eller kollas det bara i slutet på månaden (när månadens poäng för ett år sedan dragits av)?

Har någon tips på extrapoäng som genereras relativt omgående (innan månadsskiftet åtminstone)? Har redan växlat in mina COOP-poäng, som kom direkt. Kanske måste handla på COOP igen, men läste att presentkort inte gav poäng vid köp.
Nya poäng från Amex eller MasterCard kommer först nästa månad.
Har du gjort denna:
1500 Eurobonuspoäng gratis | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Åk flygbuss 3 ggr (99p per gång).
Bra idé. Jag tror faktiskt det skulle räcka med att köpa tre biljetter (utan att åka).
Sen står det i deras villkor att om eurobonuspoäng getts ut och man återköper biljetterna så drar de tillbaka poängen. Kanske inga problem om det sker efter jag väl uppnått min nivå.

Ja, tyvärr. Kollade igen (vissa verkar ju ha haft möjligheten att köra fler gånger), men den sa redan "bra gjort, 800 poäng intjänat", eller liknande.

Bra idé. Jag tror faktiskt det skulle räcka med att köpa tre biljetter (utan att åka).
Sen står det i deras villkor att om eurobonuspoäng getts ut och man återköper biljetterna så drar de tillbaka poängen. Kanske inga problem om det sker efter jag väl uppnått min nivå.

Ja, tyvärr. Kollade igen (vissa verkar ju ha haft möjligheten att köra fler gånger), men den sa redan "bra gjort, 800 poäng intjänat", eller liknande.
Köper du ett paket med tio biljetter till Flygbussen så blir giltlighetstiden 12 månader. Då kanske du också får chansen att använda dem också, och inte bara få in poängen

Är det någon som kan bekräfta att köpta (av SAS) extrapoäng räknas in i för att nå flypremium nivå?

Aktiveras nästa nivå direkt, eller kollas det bara i slutet på månaden (när månadens poäng för ett år sedan dragits av)?

Har någon tips på extrapoäng som genereras relativt omgående (innan månadsskiftet åtminstone)?

Poängen från flygbussen har inte trillat in än. Jag provade dock att överföra från en familjemedlem (50kr för 1000 poäng). De räknades in för statusen, och jag fick statusen direkt.
Av någon anledning strulade webbsidan, men jag kunde boka via telefon, en enkelresa longhaul för 36k i business. (*^_^*)/

Nja, min erfarenhet är att man får poängen på flygbussbiljetterna först när man använt dom. Precis som med flygbiljetterna på SAS. Missar du planet får du inga poäng alls, t ex.

/ TT

Nej nej, det har ingen koppling i fallet med Flygbussarna. Dröjer visserligen någon dag innan de dyker upp - förutsatt att EB-numret syns på kvittot, gör det inte det har något gått snett - i övrigt ingen koppling såsom på flyget. Biljetterna är dessutom opersonliga, oavsett vem som tjänar poäng på dem.

Nej nej, det har ingen koppling i fallet med Flygbussarna. Dröjer visserligen någon dag innan de dyker upp - förutsatt att EB-numret syns på kvittot, gör det inte det har något gått snett - i övrigt ingen koppling såsom på flyget. Biljetterna är dessutom opersonliga, oavsett vem som tjänar poäng på dem.

Det är lustigt för min erfarenhet är precis tvärtom, men det kanske bara är ett sammanträffande. Köp flygbussbiljett och använd direkt - poängen syns oftast inom några timmar bara. Köp tor med några dagar mellan resorna, poängen dyker först upp när sista resan är gjord. Men det är anekdotisk bevisföring och kan lika gärna vara sammanträffande, men det är lite för bra tycker jag.

Det är lustigt för min erfarenhet är precis tvärtom, men det kanske bara är ett sammanträffande. Köp flygbussbiljett och använd direkt - poängen syns oftast inom några timmar bara. Köp tor med några dagar mellan resorna, poängen dyker först upp när sista resan är gjord. Men det är anekdotisk bevisföring och kan lika gärna vara sammanträffande, men det är lite för bra tycker jag.

Det är ingen koppling, poängen kommer ändå. Du kan köpa ett "häfte" om 10 biljetter och poängen kommer likväl. Det baseras på beloppet, inte på huruvida du har använt biljetten eller inte. Samma som extrapoäng från andra anslutna partners. Däremot är Flygbussarna generellt sett snabbare att kreditera. Pontus in the Air struntar i om du äter upp hamburgaren eller stoppar den i en påse och käkar 3 månader senare, The Economist ger blanka f*n i om du läser deras tidning, kampanjpoängen kommer ändå osv osv. Så nej, ingen koppling.

Mina poäng kommer i alla händelser oavsett om jag reser på bussbiljetten eller ej. Det brukar dröja några dagar eller så, men sen trillar de in. Oftast köper jag tur och retur-biljetter, men använder bara den ena turen direkt. Oavsett vilket så kommer poängen för alla biljetter jag köpt (eg för alla pengar jag spenderat hos Flygbussarna).

En tur och returbiljett Landvetter-Göteborg kostar för övrigt 185 kr, och det är inte så att det trillar in 92 alt 92,5 alt 93 poäng, utan det kommer alltid för hela köpet, dvs 185 poäng. De gånger jag köpt 10-kort trillar det in 855 poäng ett antal dagar efter. Ingen korrelation mellan när jag åker och inte, men hög korrelation mellan när jag köpt biljetterna och när poängen kommer.

Toppen