Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Såg detta på SAS EuroBonus Mastercards hemsida:

Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per oktober 2017 vara möjligt att:

kombinera Fly Premium med andra erbjudanden
boka standard bonusresor som enkel resa
boka en retur bonusresa med exempelvis SAS Go vid utresa och SAS Plus vid hemresa
boka en bonusresa som tillåter hemresa från annan ort än den vid utresan. Exempelvis utresa från Köpenhamn till New York och hemresa från Boston till Köpenhamn

De har ju faktiskt genomfört de två första punkterna (fast enkelresor fungerar bara ena vägen)
Nu har de uppdaterat budskapet och det står november

Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per november 2017 vara möjligt att:

• boka en retur bonusresa med exempelvis SAS Go vid utresa och SAS Plus vid hemresa
  • boka en bonusresa som tillåter hemresa från annan ort än den vid utresan. Exempelvis utresa från Köpenhamn till New York och hemresa från Boston till Köpenhamn

https://saseurobonusmastercard.se/korten/korttjanst/fly-premium/

Jag kan inte komma ihåg att jag sett någon annan rapportera om det, men Fly Premium-resor måste (enligt SAS kundtjänst) starta i Skandinavien. Han läste högt för mig ur reglerna som var författade på engelska och liknande hur en fare är konstruerad.
Det är dock inget som framgår någonstans vad jag har hittat.

Jag kan inte komma ihåg att jag sett någon annan rapportera om det, men Fly Premium-resor måste (enligt SAS kundtjänst) starta i Skandinavien. Han läste högt för mig ur reglerna som var författade på engelska och liknande hur en fare är konstruerad.
Det är dock inget som framgår någonstans vad jag har hittat.

Hur spelar det egentligen någon roll för dem? Det är en fråga, ingen kritik mot ditt inlägg.
Jag kan tycka att det blir ganska dåligt då. Vitsen med plus/business är ofta flexibiliteten, speciellt om man nu bokar enkelresor genom Fly-Premium. Då innebär det ju bara att man kommer ut, inte tillbaka. Den stora massan kanske oftast reser från Skandinavien (inte ens Norden då) men likväl kan man ju vilja boka en resa från något annat land till Skandinavien, såsom man kan göra med vanliga bonusbiljetter. Nja, gör om, gör rätt.

Nu är ju detta bonusbiljetter, d v s det är ingen skillnad på flexibilitet på Go/Plus/Business. De är alltid gratis avbokningsbara och ombokningsbara (mot avgift) om det finns awardspace.

Jo det vet jag, jag har använt Fly-Premium själv. Jag förstår att det sättet jag formulerade mig på blev svårt att förstå, men jag ville fortfarande åt vad det spelar för roll för dem att jag bokar en enkel från ett land utanför Skandinavien tillbaka till Skandinavien. Sättet man reser på/destinationer etc. tenderar att vara annorlunda om man reser oftare än sällan. Iallafall är det så för mig, bonusresor inkluderat. Jag räknar in "flexibilitet" i möjligheten att kunna boka enkelresan från något annat land än de 3 i Skandinavien, speciellt om nu resan ändå går till Skandinavien.

Ja, det var ett minus att de hittade på en sån regel. För dem kan det ju inte spela någon roll, annat då än att man får betala 93 k för en tur och retur i business istället för 60. Snålt och dåligt kan jag tycka, i synnerhet eftersom det inte är en begränsning som de har annonserat på något sätt.

Toppen