Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

MrDollar skrev:Såg detta på SAS EuroBonus Mastercards hemsida:Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per oktober 2017 vara möjligt att:kombinera Fly Premium med andra erbjudandenboka standard bonusresor som enkel resaboka en retur bonusresa med exempelvis SAS Go vid utresa och SAS Plus vid hemresaboka en bonusresa som tillåter hemresa från annan ort än den vid utresan. Exempelvis utresa från Köpenhamn till New York och hemresa från Boston till KöpenhamnKlicka för att utvidga...

De har ju faktiskt genomfört de två första punkterna (fast enkelresor fungerar bara ena vägen)

Nu har de uppdaterat budskapet och det står november

Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per november 2017 vara möjligt att:

boka en retur bonusresa med exempelvis SAS Go vid utresa och SAS Plus vid hemresa
boka en bonusresa som tillåter hemresa från annan ort än den vid utresan. Exempelvis utresa från Köpenhamn till New York och hemresa från Boston till Köpenhamn

https://saseurobonusmastercard.se/korten/korttjanst/fly-premium/

Jag har en resa bokat i c gebom fly premium. Kan ja säga upp kortet och fortfarande ha kvar min resa?

MrDollar skrev:Jag har en resa bokat i c gebom fly premium. Kan ja säga upp kortet och fortfarande ha kvar min resa?Klicka för att utvidga...
Utan att veta till 100% men skulle bli väldigt förvånad om de ändrar din resa efter du bokat den. Med 99,99% säkerhet så kan du säga upp kortet

Jag kan inte komma ihåg att jag sett någon annan rapportera om det, men Fly Premium-resor måste (enligt SAS kundtjänst) starta i Skandinavien. Han läste högt för mig ur reglerna som var författade på engelska och liknande hur en fare är konstruerad.

Det är dock inget som framgår någonstans vad jag har hittat.

Jakob Österberg skrev:Jag kan inte komma ihåg att jag sett någon annan rapportera om det, men Fly Premium-resor måste (enligt SAS kundtjänst) starta i Skandinavien. Han läste högt för mig ur reglerna som var författade på engelska och liknande hur en fare är konstruerad.Det är dock inget som framgår någonstans vad jag har hittat.Klicka för att utvidga...

Hur spelar det egentligen någon roll för dem? Det är en fråga, ingen kritik mot ditt inlägg.

Jag kan tycka att det blir ganska dåligt då. Vitsen med plus/business är ofta flexibiliteten, speciellt om man nu bokar enkelresor genom Fly-Premium. Då innebär det ju bara att man kommer ut, inte tillbaka. Den stora massan kanske oftast reser från Skandinavien (inte ens Norden då) men likväl kan man ju vilja boka en resa från något annat land till Skandinavien, såsom man kan göra med vanliga bonusbiljetter. Nja, gör om, gör rätt.

Moco skrev:Vitsen med plus/business är ofta flexibilitetenKlicka för att utvidga...
Nu är ju detta bonusbiljetter, d v s det är ingen skillnad på flexibilitet på Go/Plus/Business. De är alltid gratis avbokningsbara och ombokningsbara (mot avgift) om det finns awardspace.

Canadien skrev:Nu är ju detta bonusbiljetter, d v s det är ingen skillnad på flexibilitet på Go/Plus/Business. De är alltid gratis avbokningsbara och ombokningsbara (mot avgift) om det finns awardspace.Klicka för att utvidga...

Jo det vet jag, jag har använt Fly-Premium själv. Jag förstår att det sättet jag formulerade mig på blev svårt att förstå, men jag ville fortfarande åt vad det spelar för roll för dem att jag bokar en enkel från ett land utanför Skandinavien tillbaka till Skandinavien. Sättet man reser på/destinationer etc. tenderar att vara annorlunda om man reser oftare än sällan. Iallafall är det så för mig, bonusresor inkluderat. Jag räknar in "flexibilitet" i möjligheten att kunna boka enkelresan från något annat land än de 3 i Skandinavien, speciellt om nu resan ändå går till Skandinavien.

Ja, det var ett minus att de hittade på en sån regel. För dem kan det ju inte spela någon roll, annat då än att man får betala 93 k för en tur och retur i business istället för 60. Snålt och dåligt kan jag tycka, i synnerhet eftersom det inte är en begränsning som de har annonserat på något sätt.

Det kan ha varit en kreativ agent också.

Jag ser lite konstigheter i utdraget (flera poster som tar ut varandra). Nyast först:

SAS 36000

Stockholm-Hong Kong -36000

SAS -36000

SAS 60000

Hong Kong-Stockholm 60000

Hej är det någon som myckats boka fly premium med avresa från USA till Ska dinavien tur och retur? Går inte online-via telefon?

ELOS skrev:Hej är det någon som myckats boka fly premium med avresa från USA till Ska dinavien tur och retur? Går inte online-via telefon?Klicka för att utvidga...

Gå bakåt en sida och följ diskussionen. Summa summarum; nej, det går i dagsläget inte.

ELOS skrev:Hej är det någon som myckats boka fly premium med avresa från USA till Ska dinavien tur och retur? Går inte online-via telefon?Klicka för att utvidga...
Jag försökte för någon vecka sedan utan att lyckas. Tydligen så har de infört någon ny regel gällande detta, att resan måste starta i Skandinavien. Fast jag har inte sett den i skrift någonstans.

Jag har precis nu hamnat på över 200 000 päng med min Fly Premium och försökte booka nåt i Business class till ett pris av SasGO. Jag känner mig lurad.

1. Man kan bara boka flyg till SAS destinationer... ej Star alliance vad betyder att det är nästan ingenting att välja mellan. Man kan kanske flygga till Miami eller Tokio.. men det visade sig att då det inte finns några Business class där så vad är det för skit?!

2. Business class finns inte på de flesta flygg med SAS

3. Man kan inte använda 50% rabat från AMEX med Fly Premium

4. man kan inte använda Fly Premium på andra rabaterade biljetter som man ska köpa via Päng.

Det här är de destinationer för Fly Premium värld och nästan alla saknar business class....

USA & ASIEN

ISRAEL

Eilat

JAPAN

Tokyo

KINA

Hongkong

Peking

Shanghai

USA

Boston

Chicago

Los Angeles

Miami

New York

San Francisco

Washington

Har någon en idee hur kan jag använda mina 200 000 päng på bästa sätt? Jag skulle vilja helst flygga till Asien i Business class och inte slåsa dessa päng på biljetter inom Europa.

Wojje skrev:Jag har precis nu hamnat på över 200 000 päng med min Fly Premium och försökte booka nåt i Business class till ett pris av SasGO. Jag känner mig lurad.1. Man kan bara boka flyg till SAS destinationer... ej Star alliance vad betyder att det är nästan ingenting att välja mellan. Man kan kanske flygga till Miami eller Tokio.. men det visade sig att då det inte finns några Business class där så vad är det för skit?!2. Business class finns inte på de flesta flygg med SAS3. Man kan inte använda 50% rabat från AMEX med Fly Premium4. man kan inte använda Fly Premium på andra rabaterade biljetter som man ska köpa via Päng.Det här är de destinationer för Fly Premium värld och nästan alla saknar business class....USA & ASIENISRAELEilatJAPANTokyoKINAHongkongPekingShanghaiUSABostonChicagoLos AngelesMiamiNew YorkSan FranciscoWashingtonHar någon en idee hur kan jag använda mina 200 000 päng på bästa sätt? Jag skulle vilja helst flygga till Asien i Business class och inte slåsa dessa päng på biljetter inom Europa.Klicka för att utvidga...
Du är inte lurad. Det är du som inte läst på.

Alla de saker du räknade upp är klart och tydligt beskrivna i reglerna.

Jag håller med dig förutom det att det stog inte i reglerna någonting om SAS destinationer eller att det är så få flygg med business class.

Har nån någon ide hur kan man flygga till Asien med Fly Premium?

Maja skrev:Ja, du letar efter avgångar där det finns poängbiljetter kvar i Businessklass tillHongkong,PekingellerShanghai.Klicka för att utvidga...
är det ingen som är med på det jag menar? Jag tycker fortfarande att det är märkligt att man kan inte flygga med Star Alliance och man kan välja bara China och US där 90 % saknar BC från Stockholm ...

Wojje skrev:är det ingen som är med på det jag menar? Jag tycker fortfarande att det är märkligt att man kan inte flygga med Star Alliance och man kan välja bara China och US där 90 % saknar BC från Stockholm ...Klicka för att utvidga...
Fast det står ju klart och tydligt i reglerna;

Alla standardbonusresor iSAS EuroBonusär bokningsbara som enkelresa och tur/retur med Fly PremiumFly Premium gäller då det finns award-tillgänglighet av SAS Plus/SAS Business på det aktuella flygetKlicka för att utvidga...

Är inte mycket att misstolka där. Du får inte boka med Star Alliance, det är SAS som gäller. Vill du till Asien så kvarstår att du får flyga till Hong Kong, Peking eller Shanghai.

Back