Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Magnusfp

Medlem
Samma här. Har försökt boka cph-ewr nästa maj med FlyP men det verkar lögn att få till det, trots att jag valt Kampanjen. Ingen ändring på priset. Går det inte med två resenärer?
Bör enligt deras beskrivning fungera för både flera personer och att köpa åt andra än sig själv som med 2-4-1 (men poängen från ditt konto). Men har inte provat själv att genomföra en bokning. Är det Plus el. Business du försökt boka?
 
Bör enligt deras beskrivning fungera för både flera personer och att köpa åt andra än sig själv som med 2-4-1 (men poängen från ditt konto). Men har inte provat själv att genomföra en bokning. Är det Plus el. Business du försökt boka?
Plus som ska bli c. Kan man köpa för pengar, bara för poäng?
 

Berglund

Medlem
Plus som ska bli c. Kan man köpa för pengar, bara för poäng?

Kolla trådens första inlägg:
SAS EuroBonus World MasterCard Premium skrev:
... Boka SAS Plus på bonusresor ...

Bonusresor, dvs sådana som bokas för poäng. SAS hade fullständigt skjutit sig själva i foten om "fan och hans moster" hade kunnat boka businessclass biljetter och sedan endast betalat för Go med reda pengar. Det hade aldrig gått och faller på sin egen orimlighet. Det är därför poäng som gäller.
 

Magnusfp

Medlem
Plus som ska bli c. Kan man köpa för pengar, bara för poäng?
Jag testade precis från CPH-EWR för två personer och det funkar bra. Dubbelkolla att du har status för att få boka C och att du valt detta för båda sträckorna för att rabatten ska slå in.
 

Attachments

  • Skärmklipp 2017-06-20 14.39.36.png
    Skärmklipp 2017-06-20 14.39.36.png
    66,3 KB · Visningar: 298

Thornado

Medlem
Totalen verkar hyfsat rätt. Intressant nog står det att min fly premium nivå gäller till 2018-06-30. Det tyder ju på att det inte rakt av är löpande varje månad som jag tolkat det tidigare, utan att det dessutom gäller ett år framåt. Så man faller inte ner direkt om man kommer under gränsen.

Japp, det har varit ganska tydligt att det är så från första början. Om du tittar i villkoren i första inlägget i denna tråd:

SAS EuroBonus World MasterCard Premium skrev:
Villkor för Fly Premium
  • Den intjänade poängen i EuroBonus programmet (Bas- och Extrapoäng), de senaste 12 månaderna, bestämmer Fly Premium nivån/saldot.
  • Poäng överförda från familjemedlemmar eller vänner och de 1000 månatliga poängen, som kan höja din EuroBonus nivå, räknas inte med i saldot.
  • När en Fly Premium nivå uppnås kan man boka på den nivån de närmaste 12 månaderna.
.....

Plus som ska bli c. Kan man köpa för pengar, bara för poäng?

Vad menar du med "Plus som ska bli C"? Allt prat om uppgradering av biljetter är väldigt missvisande, för det handlar inte på något sätt om att biljetter i Go eller Plus uppgraderas, utan FlyPremium innebär endast en rabatt på awardbiljetter (dvs poängresor bästa pris med SAS-terminologi) dår man, om man bokar en resa i Plus eller C (givet tillgänglighet), endast betalar poängpriset för Go.
 
Har skummet igenom tråden och hittar inte riktigt någon som verkar ha samma fel som mig. Jag har i appen högsta nivån så jag skall kunna boka Business för Go-poäng dock när jag är inne och aktiverar rabatten så syns varken Business-class, utan endast Plus och Go.
Gör jag något galet eller hur kan man söka upp där det finns C-biljetter tillgängliga?
 

fcx

Medlem
Har skummet igenom tråden och hittar inte riktigt någon som verkar ha samma fel som mig. Jag har i appen högsta nivån så jag skall kunna boka Business för Go-poäng dock när jag är inne och aktiverar rabatten så syns varken Business-class, utan endast Plus och Go.
Gör jag något galet eller hur kan man söka upp där det finns C-biljetter tillgängliga?

Du måste välja en flight där det finns lediga platser i business för att kunna tillämpa rabatten.
 
Toppen