Något nytt? Jag har resor som avvaktar med just nu pga det problemet.
Idag tog jag kontakt med SEB igen och kom i kontakt med en trevlig medarbetare där som verkar ta ärendet på allvar. Blev precis uppringd då hon talat med den ansvariga gruppen för Premium-kortet. Att Fly Premium ej fungerade för mig måste ligga på SAS "sida" och jag skulle kontakta SAS kring det. Men sa att jag redan försökt det och även flera andra utan resultat och bad därför henne kontakta SAS via deras kanaler för att se var problemet ligger. Så hon skulle nu göra det samt kolla med Premium-gruppen på SEB.
Min egen teori var att anledningen till att rabatten inte fungerar skulle kunna vara att jag inte fått några baspoäng överförda och att SAS system därför inte sett detta. Men den stämde ej sade hon, då ingen som ansökt om kortet efter 1 juni skall ha fått några baspoäng utdelade/överförda enligt henne då dessa förs över månaden efter alltid.
Enligt henne så fungerade som så att när man ansöker om Premium så skickas en förfrågan till SAS, om SEB i denna får ett Ja så beviljas kortet och i samband med det så vet även SAS att man har Premium. Det låter ju rimligt i sig visserligen, men då det inte verkar ha fungerat så, så har jag lagt upp ovanstående teori själv.
Så en fråga till alla i tråden: Finns det någon som ansökt 1:e juni 2017 eller senare och fått någon form av baspoäng som kommer från Mastercardet? Alternativt någon som kan använda Fly Premium och som vet att denne inte fått några som helst baspoäng?
Vill minnas att jag läst om folk som fått olika mängder av baspoäng i denna tråden eller i den andra tråden och där folk skaffat kortet från den 1 juni 2017, men är så mycket inlägg så kanske har rört ihop det. Hon på SEB hävdade iaf att endast testare/"piloter" som skaffade kortet innan 1 juni 2017 skall ha fått baspoäng och ingen annan.
Jag har gått samma väg som du utan resultat.
För min del ligger problemet i att SAS inte der någon koppling mellan mitt eb-konto och mastercard. Inte heller till Amex.
De säger att du skickat ärendet vidare för att återställa mitt konto.
De säger också att jag aldrig tidigare haft en mastercard knutet till min profil. Att det sedan ramlat in poäng varje månad i 4 år kan de inte förklara.