Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

Är det bara jag som tycker att det kanske är positivt att många missar guld? Som jag ser det är det väl kanske positivt att det minskar med guld. loungerna är överfyllda och det är extremt lätt att uppnå guldstatus så detta kanske bara är positivt, för oss som reser mkt ”på riktigt”, alltså utan BC:s hjälp?.
Eller tänker jag fel? Vill så klart SAS bästa, och om det hjälper att säga att mer eller mindre alla är guld så ok. Bara mina tankar. Ha d gott!

Om SAS gör nedskärningar, eller inga åtgärder för att kompensera sina EB kunder är det kanske inget långskott att större spelare (läs Lufthansa) försöker sno över kunder genom statusmatch mm.

Man kommer inte att tillåta statusmatchning inom samma allians.

Är det bara jag som tycker att det kanske är positivt att många missar guld? Som jag ser det är det väl kanske positivt att det minskar med guld. loungerna är överfyllda och det är extremt lätt att uppnå guldstatus så detta kanske bara är positivt, för oss som reser mkt ”på riktigt”, alltså utan BC:s hjälp?.
Eller tänker jag fel? Vill så klart SAS bästa, och om det hjälper att säga att mer eller mindre alla är guld så ok. Bara mina tankar. Ha d gott!

Har aldrig varit speciellt bekymrad över det stora antalet statuskunder som inte flyger så mycket och som har fått sina guldkort genom kreditkort. De tar ju ändå inte upp någon plats i loungerna när de stannar hemma. Men de bidrar fortfarande till att betala servicen för de som faktiskt flyger.

Last edited:

Det är ju ni som "reser på riktigt" som fyller upp loungerna vid vissa tidpunkter, när fritidsresenärerna som fått guld "på enkelt sätt" reser
är loungerna nästan tomma.

Finns en tråd för den typ av diskussioner
Angående diskussion om överfulla lounger och för många guldkortshavare | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Något måste de göra när resandet väl startar för att behålla kunder.
Jag är kvar enbart för ltg och missar jag den blir det troligtvis en annan allians då SAS inte har varit 100 för mig.

Kan inte hitta att man kan köpa baspoäng för poäng (inte heller för pengar), har SAS tagit bort denna möjligheten?

Kan inte hitta att man kan köpa baspoäng för poäng (inte heller för pengar), har SAS tagit bort denna möjligheten?
Det ska vara möjligt, men du kan bara göra det typ 3 månader innan perioden går ut och du måste a tjänat in typ 2/3 av baspoängen som behövs för att kunna köpa resten

Det ska vara möjligt, men du kan bara göra det typ 3 månader innan perioden går ut och du måste a tjänat in typ 2/3 av baspoängen som behövs för att kunna köpa resten
Har 2/3 av intjäningen, men jag kan inte hitta, på hemsidan, var jag köper bas poäng med vanliga poäng. HAr SAS plockat bort denna möjlighet, har sett att den fanns tillgänglig för några veckor sedan.

Toppen