Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

En kund som mig själv som jag gissar att det finns några till av skulle spara både pengar och tid och pengar med att byta till Lufthansa, men flyger SAS för att jag uppskattat saker som lifetime gold och den goda poängintjäningsmöjligheten. Har 2 longhaul till Asien i business, 4-5 resor till Tyskland i business/plus samt någon resa inrikes och nån mer inom Europa per år. Sabbar SAS min lifetime gold så blir det än svårare att motivera.

Mjo, men de flesta som flyger till andra stallen fran Skandinavien an just Tyskland sa har ju SAS stor fordel med direktflyg. Jag ar ju Star Alliance trogen fran London aven om BA har fler direktflyg, men det ar ju enbart for att de flesta flygbolag i Europa har frekventa avgangar till/fran London. Detsamma galler knappast de Skandinaviska huvudstaderna.

Familjekonto hjälper inte med intjäningen mot status utan bara för att underlätta spenderingen.
Ja du har ju rätt men ändå helt fel.

Familjekonto skapades för att min fru inte hade de sista möjliga poängen för att köpa baspoäng nog, efter några inställda flygningar.
Det hade jag, men mitt 10 års guld var ändå missat så bättre hon får det. Kvinnor lever ju dessutom längre...

Finns det någon som VET att man kan köpa poäng efter att ens kvalificeringstid gått ut så att det räknas för lifetime gold?

Alltså, om min period går ut 31 mars så köper jag poäng 31 maj så bakdateras poängen enligt hemsidan. Så jag kommer då få guld nästa år med. MEN är detta ok för lifetime gold?

Finns det någon som VET att man kan köpa poäng efter att ens kvalificeringstid gått ut så att det räknas för lifetime gold?

Alltså, om min period går ut 31 mars så köper jag poäng 31 maj så bakdateras poängen enligt hemsidan. Så jag kommer då få guld nästa år med. MEN är detta ok för lifetime gold?
Ja, det är så. Det du köper är "riktiga baspoäng" och dom bakdateras 123 dagar.

En undran; Om din period faktiskt går ut 31 Mars, och du vet att du inte kommer uppnå nog med poäng utan att köpa de resterande. Varför vänta tills perioden gått ut med att köpa dem?

(Anar att det kanske har att göra med att du haft bokningar som du ej kunnat genomföra pga corona-situationen, som du avvaktar eventuella retroaktivt utbetalda poäng på?)

En undran; Om din period faktiskt går ut 31 Mars, och du vet att du inte kommer uppnå nog med poäng utan att köpa de resterande. Varför vänta tills perioden gått ut med att köpa dem?

(Anar att det kanske har att göra med att du haft bokningar som du ej kunnat genomföra pga corona-situationen, som du avvaktar eventuella retroaktivt utbetalda poäng på?)

Ja, det kan ju vara många skäl. Poäng för gjorda flygningar, ev. goodwillpoäng på inställda flyg, Kanske behov av att skrapa ihop extrapoäng så man kan växla, Väntan på att få tillbaka poäng för avbokade flyg. Har avbokningar gjorda för mer än en månad sen där poäng och pengar fortfarande inte dykt upp... noterade vid en koll i förra veckan att jag tydligen har avbokning ett halvår tillbaka som SAS inte återbetalt ännu (så tips är tyvärr att kolla era konto) Känns som att SAS har annat att göra just nu än att reda upp sina gamla synder.

• Gilla
Reactions: Ano
Ja, det är så. Det du köper är "riktiga baspoäng" och dom bakdateras 123 dagar.

Prisa herren! Skönt att veta så man slipper lägga reda pengar på att köpa poäng, sen trillar det in ett antal tusen poäng två dagar senare så man ändå hade klarat sig...

Prisa herren! Skönt att veta så man slipper lägga reda pengar på att köpa poäng, sen trillar det in ett antal tusen poäng två dagar senare så man ändå hade klarat sig...
Det är just därför dom gjort det så, naturligtvis för att du skall få flera chanser att klara din status och försäkra sig om dina framtida bokningar ;)

Det är just därför dom gjort det så, naturligtvis för att du skall få flera chanser att klara din status och försäkra sig om dina framtida bokningar ;)

Jo, själva statusgrejen är jag ju helt med på. Det viktiga är ju att det även kvalificerar för lifetime...

Om SAS gör nedskärningar, eller inga åtgärder för att kompensera sina EB kunder är det kanske inget långskott att större spelare (läs Lufthansa) försöker sno över kunder genom statusmatch mm.

Toppen