Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

Kan jag boka en resa nu i juli till LAX och sedan räkna med att UD kommer att förlänga deras avrådan och således få poäng för denna resa?

Tänkte samma ide för några timmar sen, men säger inte att den är smart :D

Känns väl inte helt orimligt att flygbolagen även tittar på när man bokat biljetten, hos många bolag skiljer sig ju villkoren åt beroende på när man bokat. Om man bokar nu så borde man inse att det är med hög osäkerhet och där kompenserar ju många bolag det med generösare av- och ombokningsvillkor eller möjlighet till vouchers. Då skall man förmodligen inte räkna med ytterligare benefits.

Men ingen kan säga säkert nu, din gissning är lika god som någon annans.

Känns väl inte helt orimligt att flygbolagen även tittar på när man bokat biljetten, hos många bolag skiljer sig ju villkoren åt beroende på när man bokat. Om man bokar nu så borde man inse att det är med hög osäkerhet och där kompenserar ju många bolag det med generösare av- och ombokningsvillkor eller möjlighet till vouchers. Då skall man förmodligen inte räkna med ytterligare benefits.

Men ingen kan säga säkert nu, din gissning är lika god som någon annans.

Nja, det är ju just det man får just nu.
Eftersom UD förlängt rekommendationen är det troligt, men absolut inte säkert, att SAS förlänger detta

"For travel planned through 30 April 2020, you can contact SAS Customer Service before 30 April 20, provide us with your reservation details of the original booking and we will give you the corresponding EuroBonus status points."

Reservation must have been made before recommendations were stated from Foreign offices.

Last edited:
Kan jag boka en resa nu i juli till LAX och sedan räkna med att UD kommer att förlänga deras avrådan och således få poäng för denna resa?
Hur långt är ett snöre?

Titta två månader bakåt. Då hade Sverige ett enda fall av Corona (den kinesiska kvinnan som rest från Wuhan) och ”allt” var som vanligt utom att ett par flighter till Kina var inställda. Allt var frid och fröjd!

På två månader har allt ändrat sig. 333 döda enligt de officiella siffrorna i Sverige, igår den 3 april och statsministern säger att vi ska förbereda oss på att räkna de döda i tusental. Mycket har hänt bara i vårt land på två månader, mycket kommer hända ute i världen på samma tid.

Du kan förstås boka och chansa men just nu står i princip alla SAS flygplan stilla. Vad som händer i juli är tre månader bort. Betänk vad som hänt på två månader. På de kommande tre månaderna kan allt ändra sig - igen! Är du sugen på en lottsedel, då tycker jag att du ska boka och hoppas att världen fortsätter vara eländig så att ditt scenario slår in. Att SAS agerar på ett sätt nu, behöver ju inte betyda att de kommer att agera på samma sätt längre fram. Nu känner vi ju till att det finns en stor osäkerhetsfaktor. Det gjorde man inte i exempelvis december 2019. Själv har jag inga flygningar inbokade förrän i augusti och då är det fullt flexibla och helt återbetalningsbara biljetter som gäller.

Toppen