Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

Otippat att SAS valt en så besvärlig väg som möjligt som kommer belasta deras kundtjänstmeearbetare :rolleyes:

Dessutom risk för att det blir flera olika lösningar.
Eftersom de redan börjat dela ut poäng manuellt enligt första erbjudandet
måste de ju fortsätta att göra det åtminstone för resor t.o.m 30/4

Annars hade en enkel lösning varit att reducera kvalificeringskravet med 45/12 resp. 90/12
för varje månad UD:s rek gäller.

Last edited:
Kan jag boka en resa nu i juli till LAX och sedan räkna med att UD kommer att förlänga deras avrådan och således få poäng för denna resa?
Bara boka, och du måste boka icke avbokningsbart, och väldigt dyra biljetter. Då löser sig allting!

Eller gör inte det... Känns lite osmakligt att försöka profitera på nuvarande situation! Med tanke på att de som nu får poäng är de som bokade innan UD avrådde, sannolikheten att SAS ställer in trafiken, UD lyfter sin avrådan och att SAS skall ha samma generösa inställning då som nu mitt i allt kaos är väldigt låg.

Jag skall inte lägga mig i debatten!

Tror att personer på SAS som handlägger dessa typer av frågor, är permitterade och har annat att tänka på.

Personligen tror jag att SAS vill att några EB medlemmar försvinner, EuroBonus medlemmarna är ju ekonomiskt en tillgång för SAS, var det inte någon som värderade EB ekomiskt värdefullare än resten bolaget, men det var några års sedan

Vill minnas att Air Canada sålde sitt awards program och fick bra betalt.

Jag skall inte lägga mig i debatten!

Fast det var ju just det du gjorde ;)

Tror att personer på SAS som handlägger dessa typer av frågor, är permitterade och har annat att tänka på.

Fast det är just dessa personer som fortfarande kan tänkas ha arbetsuppgifter, och även med
de nya reglerna för korttidspermittering skulle det kosta SAS massor av pengar av låta dem gå hemma utan att göra någonting

Personligen tror jag att SAS vill att några EB medlemmar försvinner, EuroBonus medlemmarna är ju ekonomiskt en tillgång för SAS, var det inte någon som värderade EB ekomiskt värdefullare än resten bolaget, men det var några års sedan
(ska det inte vara ett "inte" efter "jag")
Hursomhelst.
Medlemmarna vill de nog ha kvar, men de ser nog gärna att deras poäng förfaller utan att de används till något.

Vill minnas att Air Canada sålde sitt awards program och fick bra betalt.

Sen köpte de tillbaka det
Aimia completes sale of Aeroplan loyalty program to Air Canada, repays debt - BNN Bloomberg

Last edited:
Bara boka, och du måste boka icke avbokningsbart, och väldigt dyra biljetter. Då löser sig allting!

Eller gör inte det... Känns lite osmakligt att försöka profitera på nuvarande situation! Med tanke på att de som nu får poäng är de som bokade innan UD avrådde, sannolikheten att SAS ställer in trafiken, UD lyfter sin avrådan och att SAS skall ha samma generösa inställning då som nu mitt i allt kaos är väldigt låg.

Handlade aldrig om att profitera. Enbart en spekulativ fråga på vad som sker med en bokning som görs nu och sedan ställs in.

• Gilla
Reactions: Gus
Fast det var ju just det du gjorde ;)

Fast det är just dessa personer som fortfarande kan tänkas ha arbetsuppgifter, och även med
de nya reglerna för korttidspermittering skulle det kosta SAS massor av pengar av låta dem gå hemma utan att göra någonting

(ska det inte vara ett "inte" efter "jag")
Hursomhelst.
Medlemmarna vill de nog ha kvar, men de ser nog gärna att deras poäng förfaller utan att de används till något.

Sen köpte de tillbaka det
Aimia completes sale of Aeroplan loyalty program to Air Canada, repays debt - BNN Bloomberg

Första stycket Där har du rätt! Jag är en mycket ödmjuk person, få som över huvudtaget märker mig, automatdörrarna går inte upp när jag kommer och skal gå in, har så dålig utstrålning så de går inte upp.
Därför ber jag oftast om ursäkt över min existens

Andra stycket jag gissar att de har andra "viktigae" uppgifter när de är på jobbet,

Tredje stycket ordet Inte skall det vara,

Fjärde stycket Har jag missat.

Tack @Homer jag tycker du är en tillgång på här på BC, du har koll på så mycket, uppskattar dina kunskaper och att du hittar länkar till det mesta.

Första stycket Där har du rätt! Jag är en mycket ödmjuk person, få som över huvudtaget märker mig, automatdörrarna går inte upp när jag kommer och skal gå in, har så dålig utstrålning så de går inte upp.
Därför ber jag oftast om ursäkt över min existens

Är det inte din närvaro som brukar leda till nödlandningar, mekaniska haverier och liknande?
eller är det bara på BA flighter?

Toppen